شناسهٔ خبر: 48673061 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

فرماندار مشگین شهر خبر داد؛

جانمایی مناسب برای احداث واحدهای مسکونی در موئیل

اردبیل - فرماندار شهرستان مشگین‌شهر گفت: با جانمایی مناسب تلاش بر این است تا اهالی منطقه موئیل در دامنه‌های سبلان در بهترین نقطه و به دور از جغرافیای سیل‌خیز ساخت و ساز خود را انجام دهند.

صاحب‌خبر -

اکبر صمدی در گفت‌و گو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: در روزهای اخیر و با بارش شدید باران در منطقه و جاری شدن سیل بخشی از مناطق ولزیر و موئیل در مشگین‌شهر خسارت دیده که ضروری است در کنار جبران خسارت وارده به ساکنان این مناطق، نسبت به ساخت و ساز ایمن در این روستاها اقدام لازم انجام شود.

وی سیل‌خیز بودن موئیل را به عنوان منطقه حادثه‌خیز بر اثر جاری شدن سیل یادآور شد و تصریح کرد: هر چند جاری شدن سیل اخیر خسارت جانی در منطقه به همراه نداشته اما به بخش عظیمی از تأسیسات روستاها و همچنین باغات و دامداری‌های منطقه خسارت مالی وارد کرده که با هماهنگی ستاد مدیریت بحران استان سعی بر این است تا از طریق مسئولان کشوری پیگیری‌ها برای جبران خسارت انجام شود.

فرماندار شهرستان مشگین‌شهر گفت: با اقدامات پیشگیرانه در روزهای گذشته سعی کردیم تا از وارد آمدن خسارت به این مناطق جلوگیری کنیم اما تلاش بر این است تا با جانمایی مناسب به ویژه در منطقه موئیل نسبت به احداث واحدهای مسکونی جدید با ایمنی خاص اقدام شده و خطرات و آسیب‌ها در این بخش به حداقل برسد.

صمدی افزود: در این زمینه با بنیاد مسکن، منابع طبیعی و جهاد کشاورزی هماهنگی‌های لازم انجام شده تا هم زمین مناسب و هم پرداخت تسهیلات به نحوی باشد تا روستاییان تا فصل سرد سال بتوانند ساخت و ساز خود را انجام داده و بازسازی مناطق سیل‌زده نیز به انجام برسد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: با حضور به موقع نیروهای هلال احمر، اورژانس و دستگاه‌های متولی در حوزه حوادث غیرمترقبه سعی شد تا جلوی خسارت وارده به نحوی گرفته شود اما با یک اقدام اساسی و زیربنایی باید در موئیل و ولزیر حرکت‌های زیرساختی را به سمتی برد تا با کمترین خسارت ناشی از سیل زمینه اقدامات پیشگیرانه به سرانجام برسد.

نظر شما