شناسهٔ خبر: 48672837 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

معاون وزیر راه

ایجاد بیش از پنج هزار کیلومتر زیرساخت راه طی ۲ سال گذشته پیگیری شد

خرم آباد - ایرنا -- مدیرعامل شرکت ساخت توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور و معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: ایجاد پنج هزار و ۱۲۰ کیلومتر زیرساخت حمل و نقل شامل راه آهن، آزادراه و بزرگراه طی ۲ سال گذشته در دستور کار دولت قرار گرفت.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا خیرالله خادمی روز دوشنبه در آیین بهره برداری از آزادراه خرم آباد - بروجرد با بیان اینکه چند سال اخیر اقدامات بسیار بزرگی در راستای توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل انجام شده است، افزود: ایجاد و بهسازی یکهزار و ۵۰۰ کیلومتر پروژه ریلی، ۶۲۰ کیلومتر آزاد راه و سه هزار کیلومتر بزرگراه در ۲ سال گذشته پیگیری شد.

وی اظهار داشت: در نتیجه این اقدامات ۳۳۰ کیلومتر پروژه‌ آزادراهی کشور با پیشرفت فیزیکی بالای ۸۰ درصد، تا پایان امسال بهره برداری می‌شود که ۷۶ کیلومتر آن در روزهای آینده زیربار ترافیک می رود.

وی با اشاره به بهره برداری از ۲۲۱ کیلومتر آزادراه در سال گذشته گفت: تولید ریل ملی برای اولین بار سال گذشته در کشور محقق شد و هم اکنون ۷۰۰ کیلومتر ریل برای اجرای پروژه‌های راه آهن آماده شده این حوزه روی زمین داریم.

خادمی همچنین در خصوص طرح آزادراه خرم آباد - بروجرد ادامه داد: برای احداث این بخش از پروژه آزادراه خرم آباد- بروجرد- اراک ۲ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان هزینه شده که هزینه روز آن بیش از پنج هزار میلیارد تومان است و تا حدود سه سه سال آینده به اراک متصل خواهد شد.

وی اضافه کرد: پل کاکارضا مسیر خرم آباد - الشتر که در سیل ۹۸ تخریب شده بود از فردا سه شنبه آماده بهره برداری است.

محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی روز دوشنبه برای شرکت در آیین بهره برداری از آزاد راه خرم اباد - بروجرد به استان لرستان سفر کرده است.

نظر شما