شناسهٔ خبر: 48672834 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

هشدار هواشناسی سطح زرد/ناپایداری جوی و وزش باد در کرمان

اداره کل هواشناسی استان کرمان با هشدار هواشناسی سطح زرد از توصیف پدیده‌های جوی مورد انتظار، ناپایداری‌های جوی، رگبار و رعد و برق، در مناطق مستعد بارش تگرگ و وزش باد نسبتا شدید و گرد و خاک خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، اداره کل هواشناسی استان کرمان با هشدار هواشناسی سطح زرد از توصیف پدیده‌های جوی مورد انتظار، ناپایداری‌های جوی، رگبار و رعد و برق، در مناطق مستعد بارش تگرگ و وزش باد نسبتا شدید و گرد و خاک خبر داد.

زمان شروع پدیده از بعد از ظهر امروز و زمان پایان اواخر وقت چهارشنبه 13 مرداد ماه، نوع مخاطره وزش باد نسبتاً شدید و خیزش گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا و نوع مخاطره افزایش ابر، رگبار باران، رعد و برق، وزش تند باد موقت و بارش احتمالی تگرگ در پاره‌ای مناطق است.

منطقه اثر(باران) شامل پاره‌ای مناطق به‌ویژه نیمه جنوبی و جنوب‌غرب استان و منطقه اثر (وزش باد) شرق و جنوب‌شرق استان و اثر مخاطره رشد ابرهای همرفتی، رگبار باران، رعد برق، وزش تندبادهای موقت و بارش احتمالی تگرگ در مناطق مستعد، با توجه به نوع بارش‌ها که به‌صورت رگباری، سریع و با شدت اتفاق می‌افتد احتمال آبگرفتگی معابر و طغیان رودخانه‌های فصلی در پاره‌ای مناطق خصوصا در جنوب و جنوب‌غرب استان دور از انتظار نیست.

در شرق استان وزش باد نسبتا شدید و خیزش گرد و خاک منجر به کاهش کیفیت هوا و کاهش میزان دید افقی خصوصا در مناطق جنوب‌شرقی استان خواهد شد.

پرهیز از تردد، توقف و چرای دام در حاشیه مسیل‌ها و رودخانه‌ها، عدم صعود به ارتفاعات، اقدامات لازم برای کاهش خسارات احتمالی و عدم ترددهای غیر ضروری در محورهای مواصلاتی شرق و جنوب‌شرق استان توصیه شده است.

انتهای پیام/3388/ق

نظر شما