شناسهٔ خبر: 48672829 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

معاون تبلیغات اسلامی استان بوشهر:

عزاداری امام حسین(ع) با رعایت شیوه‌ نامه‌های بهداشتی برگزار شود

بوشهر-ایرنا- سرپرست معاونت فرهنگی تبلیغات اسلامی استان بوشهر گفت: هیات‌های مذهبی با رعایت کامل شیوه‌ نامه‌های بهداشتی نسبت به سیاه‌پوشی محله‌ها، برپایی موکب‌ها و خیمه عزای امام حسین(ع) اقدام کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام محمد قادری روز دوشنبه در همایش مجازی با حضور ۱۱۶ هیات مذهبی استان بوشهر افزود: مراسم‌ عزاداری محرم و صفر شیوه اتصال به اباعبدالله(ع) است و خیلی از قلب‌ها به این وسیله به آن حضرت متصل می‌شوند، بنابراین باید با برنامه‌ریزی دقیق برای رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی به منظور حفظ سلامت عزاداران، موکب‌ها، روضه‌های خانگی و سایر شیوه‌های عزاداری از مردم گرفته نشود.

وی ادامه داد: در جاهایی که گمان می‌رود حضور جمعیت باعث افزایش شیوع کرونا می‌شود، با استفاده از بستر فضای مجازی به نحوی برنامه‌ریزی شود که هم‌استانی‌ها در خانه‌های خود بتوانند از فیض این برنامه‌ها بهره‌مند شوند.
قادری با اشاره به اینکه تعطیلی عزاداری نشانه بی توجهی کارگزاران به جنبه‌های روانشناختی جامعه است، اظهارداشت: فعالیت تشکل‌های فرهنگی- تبلیغی تعطیل نمی‌شود، بلکه با شرایط روز که یکی از مهم‌ترین آن‌ها بحث سلامت جامعه است، به صورت پویا تغییر می‌کند.

وی همچنین به شعار محوری و برگزاری مراسم‌ عزاداری محرم امسال اشاره کرد و گفت: سخنرانان و مداحان باید مخاطبین خود را در جریان فرهنگ‌سازی به موضوع فرزندخواهی برسانند.

قادری افزود: جمعیت هم یک مساله راهبردیِ ملی است و هم قوام، آرامش، تعالی معنوی و روحی خانواده را در پی خواهد داشت، اما باید توجه داشت پرداختن به این مساله ظرافت‌های خاص خود را دارد.

نظر شما