شناسهٔ خبر: 48672783 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

تاکید بر شناسایی نخبه‌های استان قزوین

امام جمعه قزوین گفت: نگاه‌های نخبه‌یابی را صرفا به مدارس تیزهوشان معطوف نکنیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، حجت الاسلام و المسلمین عبدالکریم عابدینی امام جمعه قزوین در اولین شورای علمی نخبگان استان گفت:نگاه‌های نخبه‌یابی را صرفا به مدارس تیزهوشان معطوف نکنیم و تلاش کنیم همه استان و مناطق محروم را مورد توجه ویژه قرار دهیم.

وی بیان کرد: هر انسانی استعداد رسیدن به جایگاه نخبگی را دارد و ضروری است با نگاهی جامع‌تر در مسیر شناسایی نخبه‌ها و پرورش آن‌ها تامل و برنامه‌ریزی کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان اضافه کرد: نگاه دینی برای تزکیه پیش از تعلیم اهمیت قائل شده است چرا که بدون تزکیه ممکن است انسان به انحراف کشیده شود.

حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی گفت: اگر علوم در مسیر درست و در خدمت به جامعه به کار گرفته شود، خداوند در‌های جدید علمی را برای انسان باز می‌کند.

وی عنوان کرد: صنایع دفاعی به خوبی بومی‌سازی شدند و خداوند هر روز در‌های جدید علمی را به روی دانشمندان این عرصه باز کرد.

رئیس دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) قزوین هم در این جلسه بیان کرد: دانشجویان مستعد علمیِ بسیاری داریم که ممکن است مستعد مالی نباشند و نتوانند در مدارس طراز اول تحصیل کنند و لازم است با شناسایی این استعدادها، از آن‌ها حمایت شود.

نائینی، تصریح کرد: یکی از کار‌های مهم دیگر، تسهیلِ مسیر دریافت تسهیلات دانشجویان و اساتید است تا بتوانند برنامه‌های خود را با استفاده از این تسهیلات با سرعت پیش ببرند.

دکتر علی رجب‏‌پور رئیس بنیاد نخبگان استان قزوین نیز در این جلسه گزارشی از برنامه‌های این بنیاد در شناسایی و پرورش نخبگان ارائه کرد.

در پایان مصوب شد پنج کارگروه "سلامت"، "آب، محیط زیست و کشاورزی"، "صنعت، معدن و فناوری"، "مدیریت شهری" و "فرهنگی و اجتماعی" در شورای علمی نخبگان استان قزوین تشکیل و فعالیت کنند.

انتهای پیام/

نظر شما