شناسهٔ خبر: 48672729 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

برداشت بیش از 40 تن طالبی از مزارع شهرضا

مدیر جهاد کشاورزی شهرضا گفت: امسال در ۲۲۰ هکتار از مزارع شهرضا طالبی کشت شده است و به طور متوسط، ۴۰ تا ۴۵ تن از هر هکتار برداشت می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان، امیر صفرپور با بیان اینکه امسال در ۲۲۰ هکتار از مزارع شهرضا طالبی کشت شده است، گفت: به طور متوسط، ۴۰ تا ۴۵ تن از هر هکتار برداشت می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرضا درآمدِ ناخالصِ طالبی کارانِ شهرضا را ۵۵ میلیارد تومان برآورد کرد و افزود: با توجه به کیفیت، هر کیلو طالبی بین ۶ تا ۸ هزار تومان از مزرعه دار خریداری می‌شود و تمام مزارعِ کشتِ صیفی در این شهرستان به آبیاری نوین و تحت فشار مجهز شده است.

وی گفت: محصول طالبی و گرمکِ شهرضا علاوه بر مصرف شهرستانی، با توجه به کیفیت خوب و بهره‌مندی از بازارپسندیِ مناسب، در میادینِ میوه و تره‌بارِ استان‌های چهار محال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، یزد و کرمان نیز عرضه می‌شود.

صفرپور افزود: از مجموع ۱۷ هزار هکتار زمین زراعی شهرضا، چهار هزار و ۷۰۰ هکتار به کِشت پاییزه و دو هزار و۳۰۰ هکتار به کشت بهاره اختصاص دارد. ۴۵۰ حلقه چاه کشاورزی و ۱۱۰ رشته قنات، آب بخش کشاورزیِ شهرستانِ شهرضا را تامین می‌کنند و به طور میانگین، در هرثانیه، ۶ لیتر آب از این منابعِ آبی برداشت می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرضا گفت: همچنین، هفت هزار و ۵۰۰ بهره بردارِ شهرضایی در بخش زراعت و باغبانی از جمله انار، هنداونه، خیار، خربزه، طالبی و سبزی و صیفی‌جات این خطه فعال هستند.

انتهای پیام/۶۳۰۸۶/ج/

نظر شما