شناسهٔ خبر: 48672726 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

دستیار نخست وزیر پاکستان اعلام کرد؛

تلاش مشترک پاکستان، چین و روسیه برای ایجاد صلح در افغانستان

«معید یوسف» دستیار ویژه نخست وزیر پاکستان در امور امنیتی از تلاش مشترک این کشور به همراه چین و روسیه برای یافتن راهی مسالمت آمیز جهت فرونشاندن درگیری ها در افغانستان خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، «معید یوسف» دستیار ویژه نخست وزیر پاکستان در امور امنیتی از تلاش مشترک این کشور به همراه چین و روسیه برای یافتن راهی مسالمت آمیز جهت فرونشاندن درگیری‌ها در افغانستان و جلوگیری از ایجاد جنگ داخلی در این کشور خبر داد.

بر اساس این گزارش، معید یوسف که این سخنان را در جریان سفر خود به آمریکا و دیدار با «جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی این کشور و دیگر مقامات آمریکایی مطرح می‌کرد، تاکید کرد که خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان منجر به سازماندهی مجدد گروه‌های تروریستی مانند القاعده در این کشور شده که چنین موضوعی، نه تنها امنیت منطقه بلکه امنیت آمریکا را نیز تهدید خواهد کرد.

به نوشته روزنامه پاکستانی «اکسپرس تریبیون»، یوسف تاکید کرده که پاکستان به همراه دولت افغانستان به دنبال یافتن راهی برای عقب نشینی از میدان جنگ داخلی و نه افزایش آتش آن در این کشور است.

به گفته وی، نگرانی اسلام آباد از این موضوع است که ترک کامل افغانستان توسط نیروهای آمریکایی، منجر به مواجهه کشورهای منطقه در برابر جنگ داخلی افغانستان و قدرت گرفتن گروه‌های تروریستی در این کشور شود و به همین دلیل نیز، پاکستان در همکاری با روسیه و چین به دنبال ایجاد صلح و ثبات در افغانستان شود.

این در حالیست که پس از پایان ادعایی حضور اشغالگران خارجی به سرکردگی تروریست‌های امریکایی در افغانستان، اوضاع امنیتی این کشور دائماً رو به وخامت در حرکت است به گونه‌ای که تحلیل گران در خصوص سو استفاده واشنگتن از این وضعیت در افغانستان هشدار داده اند.

نظر شما