شناسهٔ خبر: 48672442 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

رایزنی پادشاه اردن و رئیس پارلمان عراق درباره مناسبات دوجانبه و خروجی نشست سه‌جانبه

پادشاه اردن در دیدار با رئیس پارلمان عراق درباره مناسبات دوجانبه و نتایج نشست سه‌جانبه رازنی کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، به نقل از میدل ایست نیوز، ملک عبدالله دوم، پادشاه اردن در کاخ بسمان الزاهر از «محمد الحلبوسی»، رئیس پارلمان اردن استقبال کرد.

دو طرف در این دیدار درباره مناسبات استوار دو کشور و راهکارهای گسترش آن در همه زمینه‌ها رایزنی کردند.

ملک عبدالله دوم و الحلبوسی در این دیدار همچنین درباره خروجی نشست سران سه کشور اردن، عراق و مصر در بغداد و راهکارهای اجرایی‌سازی توافقات این نشست به علاوه تحولات منطقه‌ای و تلاش‌های دولت عراق برای مبارزه با تروریسم گفت‌وگو کردند.

پادشاه اردن در این دیدار بر حمایت کامل امّان از عراق و مردم این کشور در حفظ وحدت و تقویت امنیت و ثبات این کشور تاکید کرد.

همچنین رئیس پارلمان عراق در سفر به امّان با «عبدالمنعم العودات»، همتای اردنی خود دیدار و گفت‌وگو کرد.

الحلبوسی به همراه هیئت همراه در مقر پارلمان اردن نشستی برای بررسی راهکارهای تقویت مناسبات دوجانبه، تداوم همکاری مشترک در زمینه امنیتی، اقتصادی و سیاسی و حمایت از سرمایه‌گذاری در دو کشور و همکاری در حوزه بهداشتی برای گذر از بحران کرونا برگزار کرد.

دو طرف در ادامه بر اهمیت همکاری پارلمانی برای حمایت از خروجی نشست سه‌جانبه و همکاری دوجانبه برای تقویت دیپلماسی پارلمانی و هماهنگی مشترک و یکپارچه‌سازی مواضع در قبال مسائل مهم در همه محافل بین‌المللی تاکید کردند.

الحلبوسی همچنین از حمایت اردن و ملک عبدالله دوم از عراق در مقابله با چالش‌ها و تحکیم روابط دوجانبه و همکاری در همه زمینه‌ها در راستای منافع مشترک دو کشور و تحقق توسعه و ثبات قدردانی کرد.

از سوی دیگر، رئیس پارلمان اردن ضمن اعلام موضع ملک عبدالله دوم و مردم این کشور در حمایت از عراق و یکپارچگی ارضی این کشور، قدرت عراق در مقابله با تروریسم و تحقق پیروزی را تبریک گفت و تاکید کرد که اردن از فرایند دموکراتیک در عراق و برگزاری انتخابات زودهنگام آتی حمایت می‌کند.

انتهای پیام

نظر شما