شناسهٔ خبر: 48672346 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

کاهش نرخ بیکاری استان اصفهان

نرخ بیکاری استان اصفهان به ۸.۹ درصد رسید.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز اصفهان؛ استاندار اصفهان در آخرین جلسه شورای اداری استان اصفهان در دولت دوازدهم گفت: نرخ بیکاری در این استان که دو سال قبل ۱۴.۱ درصد بود اکنون به ۸.۹ درصد رسیده است.
عباس رضایی افزود: عواملی مانند رفع موانع تولید، بهبود فضای کسب و کار و اشتغالزایی در کاهش نرخ بیکاری موثر بوده است.
وی با اشاره به فعال سازی ۹۰۰ کارخانه راکد در استان اصفهان از سال ۹۸ تاکنون گفت: در این مدت همچنین هیچ صنعت آب بَر در استان راه اندازی نشد و مجموعه‌های جدیدی آب مورد نیاز خود را از پساب تامین کردند.
استاندار اصفهان، عملیات اجرایی شهرک‌های صنعتی تخصصی را در اشتغالزایی استان موثر دانست و افزود: شهرک‌هایی ازجمله طلا و کیف و کفش زمینه تولید بیشتر را در منطقه فراهم می‌کند و اثرات و فواید شهرک‌هایی همچون استخراج رمز ارز در شهرستان فریدن در آینده مشخص می‌شود.
رضایی با اشاره به خدمات دولت در استان اصفهان در زمینه محرومیت‌زدایی گفت: ساخت چهار هزار و ۱۵۰ واحد مسکن محرومان از تیر سال قبل در این منطقه آغاز و اکنون سه هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی از آن‌ها تکمیل شده است.
وی افزود: با سرعت گرفتن طرح تونل و سد کوهرنگ ۳، این طرح از پیشرفت ۴۳ درصدی در سال ۹۷ اکنون به مراحل پایانی نزدیک می‌شود.
استاندار اصفهان با بیان اینکه آزادراه شرق اصفهان هم که هشت کیلومتر از آن باقی مانده بود روز گذشته به بهره برداری رسید گفت: انتقال آب از خلیج فارس به فلات مرکزی ایران از جمله استان اصفهان در این دولت تدبیر آغاز شد.
آخرین جلسه شورای اداری استان اصفهان با حضور استاندار و مدیران کل ارشد دستگاه‌های اجرایی استان همزمان با سایر استان‌ها بصورت ویدئو کنفرانس با آخرین جلسه رییس جمهوری و اعضای دولت برگزار شد.

نظر شما