شناسهٔ خبر: 48672270 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

وزیر راه: طول ظرفیت آزادراهی کشور ۵۰ درصد افزایش یافت

خرم‌آباد - ایرنا - وزیر راه و شهرسازی گفت:طول ظرفیت آزادراهی کشور ۵۰ درصد افزایش یافت و از ۲ هزار و ۱۰۰ کیلومتر در این دوره به سه هزار و ۱۰۰ کیلومتر می‌رسد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا محمد اسلامی روز دوشنبه در آئین افتتاح آزادراه خرم آباد - بروجرد اظهار کرد: در وزارت راه و شهرسازی تمام تلاشمان این بود که طرح‌های سنواتی را به اتمام برسانیم، کار طاقت فرسایی بود و به هر صورت با شرایط متأثر از جنگ اقتصادی و مزاحمت‌های دشمن، شرایط کرونا، کاهش درآمدهای ملی، تورم و افزایش هزینه‌ها مواجه بودیم.

وی افزود: طرح های که حداقل ۱۲ سال زمان برده بود و پروژه‌هایی که حدود ۳۰ سال طول کشیده بودند به اتمام رسید، تنها چند پروژه دیگر مانده که به افتتاح خواهد رسید، تمام پروژه‌هایی که در حوزه زیرساخت و حمل و نقل در وزارت راه است در چارچوب زمانی خودش به پیش می‌رود.

وی با اشاره به پروژه آزادراه خرم آباد- بروجرد- اراک گفت: اکیپ‌ها و موسساتی که در فاز خرم‌آباد تا بروجرد فعال بودند به قسمت بروجرد تا اراک منتقل می‌شوند و امیدواریم مجموعه قرارگاه خاتم پروژه اتصالی به آزادراه خرم آباد- پل زال را هم دستور بدهند تا مؤسسات دیگر ظرفیت‌ها را به کار بگیرند و این شریانی حیاتی و محور توسعه تکمیل شود و لرستان از این ظرفیت بتواند استفاده کند.

وی ادامه داد: طول ظرفیت آزادراهی کشور ۵۰ درصد افزایش پیدا کرده یعنی از ۲ هزار و ۱۰۰ کیلومتر در این دوره به سه هزار و ۱۰۰ کیلومتر می‌رسد همچنین بزرگراه‌های کشور هم گسترش قابل ملاحظه‌ای داشته است.

اسلامی اظهار کرد: همچنین در خصوص خسارات سیل لرستان و بازسازی خسارات، مجموعه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و مرحوم علیرضا تابش فراتر از ظرفیت و مسئولیت خود مسائل را به عهده گرفتند و دیوارهای حایل در حریم رودخانه اجرا کردند و به مردم اطمینان خاطری دادند.

وی گفت: این اولین آزادراه ۶ خطه کشور است و آزادراه‌هایی که تاکنون ساخته‌ایم ۴ خطه بوده است؛ این مسیر ۶۷ کیلومتر طول دارد و در تسهیل تردد نقش بسزایی دارد و خیلی مهم است که در یک دوره زمانی که متعلق به یک دولت است، یک کار شروع شود و تمام شود.

محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی روز دوشنبه برای شرکت در آیین افتتاح آزاد راه بروجرد - خرم‌آباد به استان لرستان سفر کرد.

نظر شما