شناسهٔ خبر: 48670961 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

اعلام وضعیت اضطراری در ۴ استان ژاپن / احتمال کناره‌گیری پزشکان داوطلب ژاپنی از المپیک

افزایش نگران کننده تعداد مبتلایان به کرونا در ژاپن علاوه بر اعلام وضعیت اضطراری در چهار استان این کشور تعدادی از پزشکان داوطلب در بازی‌های المپیک را مجبور به تجدید نظر درباره تصمیم خود کرده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از ان اچ کی، به دلیل افزایش شدید مبتلایان جدید در توکیو و سه استان همسایه آن و اوساکا وضعیت اضطراری در آنها به اجرا درآمد. روز دوشنبه علاوه بر تمدید وضعیت اضطراری در توکیو و اوکیناوا، این وضعیت برای سه استان همسایه توکیو و اوساکا نیز به اجرا درآمد.

از ساکنان این مناطق خواسته شده است که از بیرون رفتن های غیرضروری خودداری کنند. از رستوران ها خواسته می شود که تا ساعت 8 شب تعطیل کنند.

دولت مرکزی همچنین هشدار می دهد که نسخه جهش یافته به شدت مسری دلتا در حال ایجاد خطرات بیشتری در ژاپن است.تامورا نوری هیسا، وزیر بهداشت از مردم خواست که از رفتارهای پر خطر خودداری کنند و خواهان درک و همکاری آنها شد.

دولت در تلاش برای به کنترل در آوردن این ویروس، آزمایش PCR را برای افرادی که از توکیو و اوساکا با هواپیما عازم هوکایدو، اوکیناوا و فوکوئوکا هستند، به طور رایگان انجام می دهد.

از سوی دیگر عده ای از پزشکان در ژاپن به دلیل افزایش شدید تعداد مبتلایان به کرونا مجبور شده اند که درباره تصمیمشان مبنی بر کار به عنوان داوطلب کادر پزشکی در بازی های المپیک تجدید نظر کنند.

دکتر اومومو تاکه موتو، نائب رئیس بیمارستان هیسی تاته ایشی در بخش کاتسوشیکا توکیو، قرار بود روز چهارشنبه در محل برگزاری بازی های المپیک در منطقه کوتو به عنوان داوطلب کار کند.

اما اومومو گفت از آنجایی که کادر پزشکی بیمارستانش برای رسیدگی به بیماران مبتلا به کرونا سرشان بسیار شلوغ است، به لغو برنامه اش به عنوان داوطلب فکر می کند.

انتهای پیام/

 

 

نظر شما