شناسهٔ خبر: 48670908 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

بنا: در ریو من گریه کردم، در توکیو شاگردانم

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی: انتظار بیشتری از شاگردانم داشتم، ولی آن‌ها هم از عملکردشان در توکیو اشک ریختند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری صدا و سیما از توکیو، محمد بنا پس از مسابقات امروز کشتی فرنگی و راه نیافتن دو نماینده ایران به فینال و پنجمی میرزازاده، گفت: امین میرزازاده قرعه سختی داشت و به دو حریفی باخت که در این وزن جزو بزرگترین‌های کشتی هستند، لوپز دارای سه مدال طلای المپیک است و حریف رده بندی او هم امروز سومین مدالش را گرفت. در مجموع این دو حریفِ امین دو حریف تافته جدابافته در کشتی فرنگی هستند.
بنا در مورد عملکرد گرایی و ساروی، افزود: صبح با کشتی‌های آن‌ها خیلی خوشحال شدیم. فکر می‌کردیم هر دو می‌توانند به فینال برسند، ولی در نهایت آن‌ها به دو کشتی گیر با تجربه و کشتی بلد برخورد کردند البته در مسابقاتِ ساروی و گرایی به ویژه علی گرایی داوری تاثیرگذار بود.
وی در پاسخ به این سوال که آیا عملکرد کشتی گیران همانی بود که تصور می‌کرد یا بیشتر انتظار داشته، گفت: من خیلی بیشتر از این انتظار داشتم.
بنا افزود: قبل از اعزام به توکیو برخی مقایسه‌هایی با المپیک لندن می‌کردند. به عنوان مثال در مورد علیرضا نجاتی تحلیل‌هایی داشتند، اما نجاتی ۲۲ سال سن و کلا یک برنز جهانی دارد. وقتی صحبت از المپیک لندن می‌شود باید گفت که کشتی گیران آن موقع قبل از المپیک ۵ مدال جهانی داشتند. این مقایسه‌ها خوب نیست، چون تیم اکنون جوان است.
وی در پاسخ به این سوال که معتقد است نباید از کشتی فرنگی توقع مدال داشت، افزود: چرا نباید داشت؟ از تهران که به سمت توکیو می‌آمدیم می‌گفتند سه تا پنج مدال باید بگیریم. انگار همه حریفان خوابیده‌اند تا همه مدال‌ها را ما بگیریم، به هر حال این توقعی است که مردم از کشتی دارند و من نمی‌توانم به مردم و کارشناسان بگویم انتظار نداشته باشند، من از همه انتظار و توقع داشتم که به فینال بروند، این خواسته و آرزوی مردم و من به عنوان سرمربی است.
وی گفت: پیش از این نیز گفته بودم برای همه شانس مدال متصور هستم، ولی یک لحظه اشتباه همه چیز را خراب می‌کند.
سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی درباره اینکه چقدر احتمال می‌دهد گرایی و ساروی بتوانند فردا مدال برنز بگیرند، گفت: ۹۹ درصد. امیدوارم تا فردا این دو کشتی گیر را آماده و جمع و جور کنیم چرا که این دو به همراه سایر نفراتی که شکست خوردند در حال گریه کردن هستند.
بنا افزود: در المپیک ریو من گریه می‌کردم و امروز شاگردانم اشک می‌ریزند. آن موقع به علت اینکه حمید سوریان با ۷ طلای جهان، امید نوروزی و قاسم رضایی نتیجه نگرفتند گریه کردم، اما الان چند جوان دلاور دارم و اگر من هم نباشم آن‌ها می‌توانند چهار، پنج سال برای تیم ملی کشتی بگیرند.
بنا در خصوص اینکه قرار است این اتفاق با شما رقم بخورد، گفت: کسی از فردای خودش خبر ندارد. قرارداد من دلی است و روی کاغذ چیزی نمی‌نویسم. سوریان به عنوان نایب رئیس فدراسیون مثل پسرم است و دبیر نیز همانند برادرم.
بنا با اشاره به شانس کسب دو مدال برنز و آغاز رقابت رضا گرایی از فردا، افزود: مطمئن باشید دست‌مان به مدال می‌رسد. فردا بستگی به تلاش و غیرت رضا گرایی دارد که مدال خوشرنگ بگیریم یا نه هرچند المپیک را نمی‌شود حدس زد و قبل از لندن هم کسی فکر نمی‌کرد آن نتایج رقم بخورد.
بنا در پاسخ به این سوال که آیا حسرت چیزی را می‌خورد، گفت: برای بچه‌هایم از جمله علیرضا نجاتی حسرت می‌خورم. برای او نوشتم حسرتم این است که می‌دانم چقدر در آینده حسرت خواهی خورد.

نظر شما