شناسهٔ خبر: 48670844 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران مطرح کرد؛

اقامه عزای حسینی از برپایی ایستگاه سلامت تا راه اندازی پویش «نذر پرچم»

حجت الاسلام شکریان گفت: مطابق مصوبه وزارت کشور برگزاری مجالس محرم به رنگ وضعیت کرونا نخواهد داشت و عزاداری در دسته‌روی محلی به شرط فاصله‌گذاری مناسب بدون تجمع برگزار خواهد شد، برپایی ایستگاه صلواتی تصویب نشد، ایستگاه سلامت داریم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان ازساری، حجت الاسلام والمسلمین «ناصر شکریان» امروز(۱۱مرداد) در جلسه کارگروه هماهنگی جهت برگزاری مراسم سوگواری ماه محرم با اشاره به روایتی از جلد چهارم کتاب بهار، اظهار کرد: پیامبر اکرم (ص) فرمودند جریان کربلا زمانی اتفاق می‌افتد که ما حضور نداریم، فاطمه الزهرا (س) اشک ریختند که چه کسی می‌خواهد برای حسین (ع) اقامه عزا کند، پیغمبر(ص) در پاسخ فرموند: «نسل در نسل ملتی می‌آیند که هر سال برای سیدالشهدا(ع) اقامه عزا می‌کنند.»

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران افزود: در روز قیامت فاطمه الزهرا (س) دست زنان عزادار امام حسین(ع) و پیامبر اکرم(ص) دست مردان عزادار امام حسین(ع) را خواهد گرفت، امیدواریم ما هم مشمول این عنایت باشیم، در طول تاریخ محرم برگزاری مراسم عزای امام حسین (ع) با فراز و نشیب همراه بود ولی همواره اسلام مدیون محرم و صفر است.

 

حجت الاسلام شکریان تصریح کرد: مقام معظم رهبری هم در سال گذشته ضمن تقدیر از عزادارانی که با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در عزای سیدالشهدا(ع) حاضر شدند بر لزوم رعایت مسائل در سال جاری تاکید دارند.

 

وی با اشاره به برگزاری همایش مجازی در روز گذشته که با حضور مسئولان و ۱۰ هزار هیات در ۴۳۰ شهرستان انجام شد، تاکید کرد: در این ویدئو کنفرانس همه بر برگزاری مراسم عزاداری سالار شهیدان با رعایت مسائل بهداشتی تاکید داشتند.

 

حجت الاسلام شکریان ادامه داد: در سال‌های گذشته ۵۰ درصد مراسمات ما به‌دلیل شیوع ویروس کرونا تعطیل بود، نباید بگذاریم محرم و عزاداری به فراموشی سپرده شود، از این رو شیوه‌نامه برگزاری مراسم توسط نهادهای مربوط در حوزه مردمی و دولتی تدوین شده است.

 

وی یادآور شد: آخرین مصوبه از وزارت کشور بر این اساس است که برگزاری مراسمات ربطی به رنگ وضعیت کرونا نخواهد داشت و عزاداری در دسته‌روی محلی به شرط فاصله‌گذاری مناسب بدون تجمع برگزار خواهد شد، برپایی ایستگاه صلواتی تصویب نشد، برپایی ایستگاه سلامت مصوب شد.

 

حجت الاسلام شکریان بیان کرد: توزیع نذورات به شرط بسته‌بندی و برون‌بر تصویب شد، امیدواریم با هماهنگی انجام شده اصل برگزاری مراسم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی را داشته باشیم، انتظار ما این است که فضاسازی مناسب با پویش " ایران سیاه‌پوش" در سطح شهر و روستاها توسط استانداری، شهرداری، دهیاری‌ها، اصناف، بازاریان، ادارات و غیره راه اندازی شود.

 

وی با اشاره به پرگزاری (پویش نذر پرچم)، گفت: انتظارمان توجه به این مباحث است، اولویت برگزاری مراسمات در فضای باز است، از اداره کل ورزش و جوانان توقع داریم سالن‌های ورزشی با سقف بلند را در اختیار عزاداران قرار بدهند، در حیاط مدارس، پارک‌ها، سواحل نیز میتوان مراسم برگزار کرد، در ادارات حداقل یک روز عزاداری سید الشهدا (ع) برگزار شود.

 

حجت الاسلام شکریان عنوان کرد: برگزاری نمایشگاه عاشورایی، نشر شعر عاشورایی، گردهمایی مبلغان عاشورایی، برگزاری همایش جوانان و بانوان عاشورایی، گردهمایی توجیهی هیات امنای مساجد و حسینیه‌ها، برگزاری سوگواره عاشورایی توسط اداره کل اوقاف و امور خیریه و گردهمایی فعالان مذهبی در بابلسر از جمله برنامه‌ها در این دهه است.

پایان پیام/286

نظر شما