شناسهٔ خبر: 48670663 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

اهتمام جدی رئیس‌جمهور منتخب نسبت به ترویج فضای معنوی در جامعه

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه هیئت‌های مذهبی مخاطب اصلی مقام معظم رهبری پیرامون حفظ انقلاب اسلامی هستند، گفت: بنده رئیس‌جمهور منتخب را متواضع و دارای اهتمام‌ در پذیرش این مسئولیت یافتم. ایشان نسبت به ترویج فضای معنوی در جامعه اهتمام جدی دارد. رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه هیئت‌های مذهبی مخاطب اصلی مقام معظم رهبری پیرامون حفظ انقلاب اسلامی هستند، گفت: بنده رئیس‌جمهور منتخب را متواضع و دارای اهتمام‌ در پذیرش این مسئولیت یافتم. ایشان نسبت به ترویج فضای معنوی در جامعه اهتمام جدی دارد.

صاحب‌خبر -

اهتمام جدی رئیس‌جمهور منتخب نسبت به ترویج فضای معنوی در جامعهبه گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی سازمان اوقاف و امور خیریه، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمهدی خاموشی، نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه امروز، ۱۱ مردادماه در دومین نشست هم‌اندیشی ستایشگران اهل‌ بیت(ع) که در آستان مقدس امامزاده صالح(ع) تجریش برگزار شد، اظهار کرد: امامزادگان و بقاع متبرکه در سراسر کشور پراکندگی جغرافیایی قابل اعتنایی دارند؛ ما طی سال‌های اخیر استقبال قابل توجه هیئت‌های امنا از هیئت‌های مذهبی و همچنین، حضور خوب این هیئات در بقاع متبرکه را مشاهده کرده‌ایم.

وی با تأکید بر برگزاری مراسم هیئت‌های مذهبی در محرم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، افزود: ان‌شاءالله با تسریع در امر واکسیناسیون و ریشه‌کن شدن کرونا، شور حسینی را مثل سابق به مجالس اهل ‌بیت(ع) برگردانیم.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه خطاب به مادحین و ذاکرین اهل ‌بیت(ع) گفت: زیبایی هنری شما خیلی مؤثر است؛ شما باید به وظیفه شرعی و ولایی خود عمل کنید.

حجت‌الاسلام خاموشی با بیان اینکه انقلاب اسلامی حسینی‌الحدوث و حسینی‌البقا است، تأکید کرد: دشمن هیئت‌ها را برای حملات و هجمه‌های خود مورد هدف قرار داده است؛ وجه تمایز انقلاب اسلامی ایران اهل ‌بیت(ع) است و دشمن برای جریان اهل‌بیت(ع) نقشه‌های شومی در سر دارد.
وی با تأکید بر اینکه هیئت‌های مذهبی ما در سال‌های اخیر نشان دادند که از رشد و بالندگی و عقلانیت خوبی برخوردارند، تصریح کرد: دشمن از جنگ سخت در حال عقب‌نشینی است و به سراغ جریان کاهش معنویت از جامعه و جدایی انقلاب از ماهیت حسینی خود رفته است؛ گوش‌ به‌زنگ‌ترین جبهه مذهبی نسبت به انقلاب اسلامی و رهبر معظم انقلاب اسلامی، هیئت‌های مذهبی هستند؛ هیئات مذهبی مخاطب اصلی مقام معظم رهبری پیرامون حفظ انقلاب اسلامی هستند.

وی گفت: نظام تشریع در بحث تعقل دینی، حجت ظاهری و باطنی دارد؛ ما باید به امر ولی فقیه عمل کنیم و تخطی از آن خلاف شرع است؛ با تبعیت از ولی فقیه بلاشک توفیق یار ما خواهد بود.

حجت‌الاسلام خاموشی تأکید کرد: سازمان اوقاف و امور خیریه بدون هیچ چشم‌داشتی براساس نیات واقفین به هیئات مذهبی کمک می‌کند و این کمک کردن را وظیفه خودمان می‌دانیم.

وی با اشاره به وجود محدودیت در برگزاری هیئت‌های مذهبی در ایام شیوع ویروس کرونا، افزود: اگر محدودیت هست، چهارپایه‌خوانی که از بین نرفته است و درصدد احیای این نوع عزاداری قدم بردارید.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه یادآور شد: هیئت‌ها باید بقاع متبرکه را خانه‌های خود بدانند؛ منتهی هر چیزی باید قاعده‌مند و ضابطه‌مند شود؛ به هیئات مذهبی می‌گویم که بقاع متبرکه و امامزاده‌ها را مهد خودتان بدانید؛ از تمامی هیئات مذهبی دعوت می‌کنم تا به امامزادگان بیایند؛ ما تمام موقوفات انتفاعی با نیت حضرت ابا عبدالله(ع) را تقدیم می‌کنیم و این مسیر را طی خواهیم کرد.

حجت‌الاسلام خاموشی در بخشی از سخنان خود با اشاره به ملاقات اخیرا خود با رئیس‌جمهور منتخب مردم، تصریح کرد: بنده ایشان را متواضع و دارای اهتمام‌ در پذیرش این مسئولیت یافتم؛ ایشان نسبت به ترویج فضای معنوی در جامعه اهتمام جدی دارد؛ باید این را بدانیم که یک هیئتی آمده و رئیس‌جمهور شده و باید کمکش کنیم و هیئت‌های مذهبی باید جامعه مذهبی و مردم را تشویق کنند تا به دولت فعلی کمک کنند.

وی با مهم خواندن بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، بیان کرد: فعالیت‌های دانش‌بنیان زیادی در کشور انجام می‌شود که سازمان اوقاف نیز از آنها حمایت می‌کند؛ دانش‌بنیان‌ها فرزندان انقلاب اسلامی هستند و آبادانی کشور فقط با دستان خودمان امکان‌پذیر است.

در این نشست، رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه و مداحان و ذاکران اهل‌ بیت(ع) پیرامون نحوه برگزاری جلسات هیئت‌های مذهبی در محرم ۱۴۰۰ به بحث و تبادل نظر پرداختند.

انتهای پیام

نظر شما