شناسهٔ خبر: 48670590 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

گزارش اختصاصی از کابل

فرار مردم از افغانستان در پی تشدید درگیری‌ها

اوضاع جنگی افغانستان این روز‌ها سبب شده است تا کسانی که توان مالی دارند همه چیز خود را به حراج بگذارند و از کشور خارج شوند.

صاحب‌خبر -
به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما از کابل، عزیز غزنوی رییس اتحادیه کهنه فروشان کابل (فروشنده لوازم دست دوم) از افزایش هشتاد درصدی تعداد کهنه فروشان خبر می‌دهد.
این روز‌ها مذاکرات صلح افغانستان با طالبان به بن بست رسیده است، درگیری‌ها میان نظامیان افغان و افراد طالبان در شهر‌های بزرگ این کشور از جمله هرات و لشکرگاه به شدت ادامه دارد.

طالبان بخش‌های زیادی از لشکرگاه را به تصرف خود در آورده است، وزارت دفاع افغانستان از اعزام نیرو‌های تازه نفس به این شهر خبرداده و اعلام کرده است حمله طالبان به زندان مرکزی شهر لشکرگاه نیز شکست خورد.

همزمان با ادامه درگیری‌ها در حومه شهر هرات، طالبان فرودگاه «شیندند» را که تا چندی قبل یکی از بزرگ‌ترین پایگاه‌های نظامی آمریکا در افغانستان بود، هدف حملات راکتی قرار دادند.

با تشدید جنگ در شهر‌های بزرگ افغانستان، اشرف غنی رییس جمهور افغانستان امروز در نشست فوق العاده مجالس سنا و نمایندگان افغانستان با انتقاد تلویحی از سیاست‌های آمریکا، وضعیت کنونی افغانستان را ناشی از صلح «وارداتی» و شتابزده (آمریکا با طالبان) دانست که این روند با اعمال فشار به نظام جمهوری افغانستان دنبال شد.اشرف غنی طالبان را نیز به جنگ شدید تهدید کرد که این اظهارات با واکنش تند طالبان همراه شد.
گزارش بهنام یزدانی از کابل 
<div id="video-display-embed-code_6793986"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/3181999/6793986?width=350&height=250"></script></div>
 

نظر شما