شناسهٔ خبر: 48670375 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

نماینده ولی فقیه در استان مازندران: مجالس عزای امام حسین(ع) باید با رعایت مسائل بهداشتی برگزار شود

گروه استان‌ها- نماینده ولی فقیه در استان مازندران گفت: امسال باید مجالسی باشکوه‌تر از سال‌های گذشته و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در سراسر استان مازندران برگزار شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، آیت‌الله محمدباقر محمدی لائینی امروز در جلسه کارگروه هماهنگی جهت برگزاری مراسم در ماه محرم در مازندران اظهار داشت: تجاوز و ظلم همواره در طول تاریخ یک مسئله بشری بوده و هر فردی برای خود دنبال راه حل برای رفع این مشکل بوده است.

وی افزود: تاریخ نشان داده بهترین راه حل این‌ مسئله همان راهی است که امام حسین(ع) به ما نشان داده که بهترین راه مقابله با ظالم همان قیام، دفاع، ایستادگی، ظلم‌ناپذیری و ذلت‌ناپذیری است.

نماینده ولی فقیه در استان مازندران با بیان اینکه بعد از اسلام همواره ظالم و استکبار با اهل بیت(ع) و مجالس اهل بیت(ع) در تضاد بودند، خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی نیز از قیام عاشورا الگوبرداری کرده و به نتیجه رسیده است و در دفاع از حرم، دفاع مقدس و مقابله با استکبار نیز با همین الگو پیش رفتیم.

محمدی لائینی با اشاره به اینکه هر کجا به سمت سازش، تسلیم و مذاکره رفتیم نه تنها کاری انجام نشد بلکه عقب‌نشینی کردیم، تصریح کرد: استکبار به خضوع، سازش، مذاکره، عهد و اعتماد پای‌بند نیست.

وی با بیان اینکه باید درس عاشورا و هدف قیام امام‌حسین(ع) در جامعه ترویج شود تاکید کرد: در این مسیر باید از چند آفت دوری کنیم. مراقب تهدید، تخریب، تحریف و تکذیب باشیم و با تمام وجود از حریم مکتب امام حسین(ع) دفاع کنیم.

امام جمعه ساری با بیان اینکه دشمن به‌دنبال جدایی دین از سیاست است گفت: مجالس امام حسین(ع) باید دینی، اسلامی، انقلابی و سیاسی باشد.

محمدی لائینی تاکید کرد: با استفاده از ظرفیت‌های بخش‌ها و حوزه‌های مختلف ورزشی، هنری، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی در راستای ترویج شعائر مکتب عاشورا اقدام شود.

وی افزود: امسال باید مجالسی بهتر و باشکوه‌تر از سال‌های گذشته و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در سراسر استان مازندران برگزار شود. نشان دهیم که مجالس ما علاوه بر اینکه به دیانت و امامت پای‌بند است به بهداشت و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی نیز پای‌بند است.

انتهای پیام/686/ح

 

نظر شما