شناسهٔ خبر: 48669215 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: جام‌جم آنلاین | لینک خبر

رعایت شیوه نامه‌ها و واکسیناسیون دو بال کنترل کرونا در هرمزگان

استاندار هرمزگان گفت: اگر مردم شیوه نامه‌های بهداشتی را رعایت کنند و واکسیناسیون افراد بالای ۴۵ سال در استان هم زودتر انجام شود، هرمزگان از این وضعیت کرونایی عبور می‌کند.

صاحب‌خبر -
به گزارش جام جم آنلاین هرمزگان، استاندار هرمزگان گفت: اگر مردم شیوه نامه‌های بهداشتی را رعایت کنند و واکسیناسیون افراد بالای ۴۵ سال در استان هم زودتر انجام شود، هرمزگان از این وضعیت کرونایی عبور می‌کند.

فریدون همتی در دیدار با نماینده، ولی فقیه در استان و اعضای ستاد برگزاری نماز جمعه با  قدردانی از حمایت نماینده، ولی فقیه در استان از مصوبات ابلاغی ستاد کرونا گفت: برگزار نشدن نماز جمعه و مراسمات مذهبی در شرایط قرمز کرونایی، تصمیم عالمانه و مناسبی بود که توانست بخش عمده‌ای از دغدغه ستاد کرونا را رفع کند.

وی افزود: نحوه برخورد و نوع نگاه متعالی نماینده، ولی فقیه در استان به موضوعات کلان، برای مجموعه مدیران استان همیشه به مثابه یک پشتوانه قوی بوده است.

فریدون همتی ارتباط چهره به چهره و نزدیک با مردم را یکی از سیاست‌های مهم مجموعه مدیران عالی دولت در استان برشمرد و افزود: به رغم شرایط کرونا، برای حل مشکلات مردم، اعتنایی به روز تعطیل و غیرتعطیل نکردیم و تا حد توان در کنار مردم بودیم.

وی با بیان این که در شرایط کرونا، فعالیت‌های عمرانی و عملیات توسعه تجهیزات و فضا‌های بیمارستانی همچنان تدوام داشته است، گفت: بازاریان و کسبه شرایط سختی را در ۱۸ ماه گذشته پشت سر گذاشته اند و با توجه به مشکلات این قشر تا حد ممکن اصناف را تعطیل نخواهیم کرد، اما تا زمان واکسیناسیون عمومی، رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی ضروری است.

استاندار هرمزگان افزود: نقش ائمه جمعه و جماعت در تحکیم آموزه‌های فرهنگی و ترغیب مردم به رعایت شیوه نامه‌ها بسیار مهم است و باید همچنان این تعامل و حمایت ادامه داشته باشد.

نماینده، ولی فقیه در هرمزگان و امام جمعه بندرعباس هم در این دیدار از تلاش‌های استاندار هرمزگان در روز‌های سخت کرونایی قدردانی کرد و گفت: در شرایط سخت کرونا، کار‌های بزرگی در استان در حال انجام است و در حالی که بسیاری از استان‌ها امروز درگیر مشکلاتی مانند کمبود برق هستند، ولی استان هرمزگان در حوزه برق در شرایط خاص نیز کمترین مشکل را داشت.

حجت الاسلام و المسلمین محمد عبادی زاده افزود: استان هرمزگان در حوزه آب نیز با تدابیر و پیش‌بینی‌هایی که در خصوص ساخت آب شیرین کن‌ها صورت گرفت، امروز مشکلات کمیتری دارد.

وی با اشاره به توسعه فضا‌های بیمارستانی نیز گفت: اگرچه به‌واسطه شرایط کرونا در حوزه بیمارستانی خیلی عقب بودیم، اما در این مدت با حرکت رو به جلو، وضعیت بیمارستان‌ها متناسب با شرایط فعلی مهیا و بهسازی شد.

حجت الاسلام و المسلمین محمد عبادی زاده همچنین گفت: اگر لطف و عنایت خاص خداوند متعال نبود، با این همه فشار‌ها و مشکلاتی که از ناحیه دشمنان متوجه انقلاب و مردم ما بود، شرایط از این هم سخت‌تر بود.

نظر شما