شناسهٔ خبر: 48667440 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

رئیس علوم پزشکی جهرم:

آمار بستری جوانان مبتلا به کرونا در جهرم روندی افزایشی دارد

رحمانیان با اشاره به کاهش سن مبتلایان به کرونادرجهرم گفت:یک جوان ٣۵ساله با ٨۵ درصد درگیری ریه، یک جوان ٣۶ ساله با ٧٠ درصد درگیری، یک بانوی ٣١ ساله باردار با ٧٠ درصد درگیری نمونه هایی از انبوه بیمارانی است که در جدیدترین آمار بیمارستان به چشم می خورد.

صاحب‌خبر -

«محمد رحمانیان»  در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در جهرم، با اشاره به اینکه داستان تلخ و مرگبار  بیماری  کرونا همچنان ادامه دارد و سایه سرد و سهمگینش  همچنان بر سرمان سنگینی می کند، گفت: خیز پنجم کرونا، بلندتر، شدیرتر و خطرناکتر از  پیک های قبلی است اما گویی هنوز عده ای حضور نزدیکش را باور نکرده اند. 

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم با اشاره به اینکه روزانه ٣٠ تا ۴٠  نفر در بیمارستان با علایم شدید بیماری، بستری می شوند، افزود: از بین ٢۵٣ بیمار بستری در بخش های مختلف بیمارستان  ١٣٧ نفر بیمار قطعی کووید ۱۹ هستند که شرایط حادی را در مقابله با کرونا تجربه می کنند.

 

وی با اشاره به اینکه آمار بستری جوانان مبتلا به کرونا در جهرم روندی افزایشی دارد، بیان کرد: در بین آمار بیماران بستری،  ٩ بیمار در رده سنی ٣٠ تا ۴٠ سال و هفت بیمار در رده سنی ۵٠ تا ۶٠ سال با درگیری ریوی بالا، آمار بی سابقه ای است که طی چند ماه گذشته ارائه شده است. 

 

رحمانیان خاطرنشان کرد: یک جوان ٣۵ ساله با ٨۵ درصد درگیری ریوی، یک جوان ٣۶ ساله با ٧٠ درصد درگیری ریه، یک بانوی ٣١ ساله باردار با ٧٠ درصد درگیری و یک بیمار ۶٠ ساله با ٩٠ درصد درگیری ریه، نمونه هایی از انبوه بیمارانی هستند که در جدیدترین آمار بیمارستان به چشم می خورد. 

 

وی با اشاره به اینکه آمار فوتی های کرونا در سطح استان رو به افزایش است، گفت: این در حالیست که ظرف ۴٨ ساعت گذشته ۵۵ نفر از هم استان هایی خود را در پی این بیماری از دست داده ایم و آمار روزانه  فوتی های ناشی از کرونا از استان های هم جوار همچون هرمزگان نیز حاکی است که طوفان سهمگین سویه دلتا با سرعت رو به پیشروی است. 

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم با اشاره به اینکه در این بین  مجموعه دانشگاه علوم پزشکی تمام توان خود را برای مقابله با بیماری مصروف داشته است، عنوان کرد: معاونت دارو و غذا، در پی تامین داروهای مورد نیاز بیماران است؛ واکسیناسیون افراد فراخوان شده توسط کادر بهداشت بی وفقه ادامه دارد.

 

وی با اشاره به اینکه بیمارستان ها، با تمام قوا برای ارائه خدمت به بیماران کرونایی و غیر کرونایی در آماده باش به سر می بردند. بازدید از اماکن و اصناف و اغذیه فروشی ها هفتگی ادامه دارد، گفت: تلاش شبانه روزی برای راه اندازی بیمارستان جدید و پذیرش بیمار ادامه دارد و این تمام آنچه است که بر عهده دانشگاه علوم پزشکی بوده و با تمام توان در حال انجام آن است. 

 

رحمانیان با اشاره به اینکه هشدار تنها راه باقی مانده برای مجموعه دانشگاه علوم پزشکی است تا مردم با رعایت حداکثری اصول بهداشتی برای سلامتی خود و هم نوعانشان بکوشند، تصریح کرد: بی شک تعطیلی اماکن و اصناف و ادارات شهر در مسوولیت این مجموعه نیست و تصمیم گیری های کلان بر عهده ستاد مقابله با کرونا است اما تجربه نشان می دهد حتی تعطیلی عمومی بدون مشارکت جمعی مردم هم کاری از پیش نمی برد.

 

وی با اشاره به ااینکه جان همشهریان در دستان مردمی است که گاه با سهل انگاری ها نفس های عزیزان دیگر شهروندان  را در سینه حبس می کنند، تصریح کرد: علاوه بر این، پس از گذشت قریب ١٧ ماه تلاش شبانه روزی، نفس  کادر درمان نیز در بیمارستان ها به شماره افتاده است.

 

پایان پیام/691

نظر شما