شناسهٔ خبر: 48667349 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ابنا | لینک خبر

بغداد در پی میزبانی از کنفرانسی منطقه‌ای با حضور ایران است

ابنا

منبعی در وزارت خارجه عراق اعلام کرد که نخست وزیر این کشور به دنبال میزبانی از کنفرانسی با حضور کشورهای عربی و منطقه‌ای برای نزدیک کردن دیدگاه‌هاست.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری اهل‌بیت(ع) ـ ابنا ـ یک مقام بلندپایه در وزارت امور خارجه عراق خبر داد که بغداد درصدد میزبانی کنفرانسی منطقه‌ای با حضور کشور‌های همسایه عراق و چند کشور دیگر منطقه برای بررسی مسائل امنیتی و سیاسی و اقتصادی مرتبط با عراق است.

این مقام که نخواسته نامش فاش شود اعلام کرد: «مصطفی الکاظمی»، نخست‌وزیر عراق، دستور تشکیل کمیته‌ای در هیئت دولت متشکل از چند مشاور و مقام وزارت خارجه به ریاست «نزار الخیرالله»، قائم‌مقام وزارت امور خارجه عراق، برای انجام تدارکات لازم برای برگزاری این نشست را داده است.

به گفته این مقام ایران، ترکیه، عربستان، کویت، اردن، سوریه، قطر و چند کشور تأثیرگذار دیگر عربی و نیز چند کشور از اتحادیه اروپا در این کنفرانس حضور خواهند داشت.

این مقام تأکید کرده که هدف از برگزاری این کنفرانس نزدیک کردن دیدگاه‌ها در پرونده‌های امنیتی و سیاسی مهم میان کشور‌هایی است که با یکدیگر اختلافاتی دارند.

به گفته این مقام عراقی هنوز هیچ دعوتی از کشور‌ها آغاز نشده و موضوع در مرحله تهیه محور‌ها و پرونده‌های مربوط به کنفرانس است. این کنفرانس احتمالا در اواخر ماه جاری میلادی یا اوایل ماه آینده برگزار می‌شود.

پیش از این در ماه ژوئیه بغداد توانست نشست سه‌جانبه سران اردن و مصر و عراق در بغداد را با موفقیت برگزار کند.همچنین بغداد میزبان و میانجیگر سه دوره از نشست‌های مشترک ایران و عربستان بود.

هفته گذشته نیز نخست‌وزیر عراق در مصاحبه‌ای در واشنگتن تأکید کرده بود که دولتش به تلاش برای نزدیک کردن دیدگاه‌های کشور‌های منطقه ادامه می‌دهد.

………………….
پایان پیام/ ۲۱۸

نظر شما