شناسهٔ خبر: 48665944 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

رحمانیان خبر داد:

نفس بیمارستان پیمانیه به شماره افتاده است/ آمار بستری جوانان مبتلا روندی افزایشی دارد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم گفت: داستان تلخ و مرگبار بیماری کرونا در شهرستان جهرم همچنان ادامه دارد و سایه سرد و سهمگینش همچنان بر سرمان سنگینی می‌کند.

صاحب‌خبر -

محمد رحمانیان رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، گفت: خیز پنجم کرونا، بلندتر، شدیرتر و خطرناکتر از پیک‌های قبلی است، اما گویی هنوز عده‌ای حضور نزدیکش را باور نکرده اند.

او افزود: روزانه ٣٠ تا ۴٠ نفر در بیمارستان با علائم شدید بیماری، بستری می‌شوند که از بین ٢۵٣ بیمار بستری در بخش‌های مختلف بیمارستان ١٣٧ نفر بیمار قطعی کووید ۱۹ هستند که شرایط حادی را در مقابله با کرونا تجربه می‌کنند.

رحمانیان ادامه داد: در بین آمار بیماران بستری، ٩ بیمار در رده سنی ٣٠ تا ۴٠ سال و ٧ بیمار در رده سنی ۵٠ تا ۶٠ سال با درگیری ریوی بالا، آمار بی سابقه‌ای است که طی چند ماه گذشته ارائه شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم گفت: یک جوان ٣۵ ساله با ٨۵ درصد درگیری ریوی، یک جوان ٣۶ ساله با ٧٠ درصد درگیری ریه، یک بانوی ٣١ ساله باردار با ٧٠ درصد درگیری و یک بیمار ۶٠ ساله با ٩٠ درصد درگیری ریه، نمونه‌هایی از انبوه بیمارانی هستند که در جدیدترین آمار بیمارستان به چشم می‌خورد.

او تصریح کرد: آمار فوتی‌های کرونا در سطح استان رو به افزایش است. این در حالیست که ظرف ۴٨ ساعت گذشته ۵۵ نفر از هم استان‌هایی خود را در پی این بیماری از دست داده ایم و آمار روزانه فوتی‌های ناشی از کرونا از استان‌های هم جوار همچون هرمزگان نیز حاکی است که طوفان سهمگین سویه دلتا با سرعت رو به پیشروی است.

رحمانیان یادآور شد که در این بین مجموعه دانشگاه علوم پزشکی تمام توان خود را برای مقابله با بیماری مصروف داشته است، معاونت دارو و غذا، در پی تامین دارو‌های مورد نیاز بیماران است.

این مقام مسئول بیان کرد: واکسیناسیون افراد فراخوان شده توسط کادر بهداشت بی وفقه ادامه دارد و بیمارستان ها، با تمام قوا برای ارائه خدمت به بیماران کرونایی و غیر کرونایی در آماده باش به سر می‌بردند. همچنین بازدید از اماکن و اصناف و اغذیه فروشی‌ها هفتگی ادامه دارد. تلاش شبانه روزی برای راه اندازی بیمارستان جدید و پذیرش بیمار ادامه دارد و این تمام آنچه است که بر عهده دانشگاه است و با تمام توان در حال انجام آن است.

رحمانیان افزود: هشدار تنها راه باقی مانده برای مجموعه دانشگاه علوم پزشکی است تا مردم با رعایت حداکثری اصول بهداشتی برای سلامتی خود و هم نوعانشان بکوشند 

انتهای پیام/ 

نظر شما