شناسهٔ خبر: 48665423 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

ادامه فعالیت سامانه بارشی فعال در زنجان/ بارش 21 میلی‌متری باران در خیرآباد

کارشناسی پیش‌بینی جوی اداره کل هواشناسی استان زنجان با اشاره به ادامه فعالیت سامانه بارشی فعال در استان تا آخر هفته گفت: رگبار باران و رعدوبرق با احتمال تگرگ از پدیده‌های جوی ناشی از فعالیت این سامانه خواهد بود.

صاحب‌خبر -

حسین سلطانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان وضعیت جوی استان را بر اساس بررسی نقشه‌های هواشناسی برای امروز آسمانی قسمتی ابری اعلام و اظهار کرد: این وضعیت جوی در بعدازظهر با افزایش ابر و وزش باد نسبتا شدید همراه خواهد شد.

کارشناسی پیش‌بینی جوی اداره کل هواشناسی استان زنجان رگبار باران و رعدوبرق با احتمال تگرگ را از دیگر پدیده‌های جوی امروز استان عنوان کرد.

وی با بیان اینکه طی فردا در برخی مناطق(به ویژه شهرستان زنجان و ماهنشان) بارش‌هایی را به صورت رگبار باران و رعدوبرق شاهد خواهیم بود، تصریح کرد: تا پایان هفته وقوع بارش‌های محلی  و پراکنده در ساعات بعد از ظهر محتمل خواهد بود.

سلطانی تاکید کرد: به سبب ماهیت رگباری بارش‌ها، طی روزهای اخیر و همچنین چند روز آینده آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل‌ها دور از انتظار نخواهد بود. 

کارشناسی پیش‌بینی جوی اداره کل هواشناسی استان زنجان افزود: در روزهای پایانی هفته در برخی مناطق، دمای هوا با افزایش نسبی همراه خواهد شد.

وی به بارش‌های رگباری روز گذشته در استان اشاره و تصریح کرد: بیشترین بارش روی داده در این بازه زمانی با ۲۱ میلی‌متر از خیرآباد گزارش شده است.

سلطانی پری با ۱۹.۳ میلی‌متر، فیله خاصه با ۱۸.۳ میلی‌متر و صائین قلعه را با ۶ میلی‌متر دارای بیشترین میزان بارش بعد از خیرآباد طی روز گذشته اعلام کرد و گفت: ایستگاه هواشناسی سلطانیه و دانشگاه زنجان به ترتیب بارش ۵.۷ و ۳.۴ میلی‌متری باران را ثبت کرده‌اند.

انتهای پیام/73004/ق

نظر شما