شناسهٔ خبر: 48662606 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

رونق تولید و اشتغال با استفاده از ظرفیت بخش صنایع دستی در دستور کار است

مدیرکل میراث فرهنگی استان اردبیل گفت: رونق تولید و اشتغال در سطح استان اردبیل با استفاده از ظرفیت بخش صنایع دستی در دستور کار است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، نادر فلاحی، مدیرکل‌ میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل در بازدید از کارگاه تولید گلیم در نیر گفت: اردبیل یکی از استان‌های مهد تولید گلیم بوده که با توجه به این امر پارسال توانستیم با پیگیری‌های انجام شده شهر عنبران را به عنوان شهر ملی گلیم به ثبت برسانیم.

او با اشاره به مزایای عنبران به عنوان شهر ملی گلیم بیان کرد: این امر زمینه برای معرفی هر چه بیشتر تولیدات گلیم هنرمندان و صنعتگران را فراهم آورده و رونق بازار آنها را فراهم خواهد کرد که علاوه بر فعالان صنایع‌دستی عنبران، صنعتگران سایر مناطق استان نیز از این ثمره برخوردار خواهند شد.

فلاحی با اعلام حمایت از کارگاه‌های فعال صنایع‌دستی گفت: با توجه به اینکه تولیدات صنایع‌دستی گامی مهم در راستای تحقق شعار رونق تولید به شمار می‌رود تلاش می‌کنیم تا با حمایت از صنعتگران این بخش زمینه برای رونق تولید و اشتغال در حوزه صنایع‌دستی استان را فراهم آوریم.

مدیرکل‌ میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل با قدردانی از فعالیت صنعتگران در کارگاه تولید گلم نیر افزود: شهرستان نیر ظرفیت بسیار بالایی برای رونق صنایع‌دستی دارد و با توجه به گردشگرپذیر بودن منطقه و وجود منطقه نمونه گردشگری بولاغلار در این شهرستان، می‌توانیم از این ظرفیت‌ها در راستای رونق فروش محصولات فعالان صنایع‌دستی با برگزاری نمایشگاه‌ها و معرفی تولیدات استفاده کنیم.

فلاحی ادامه داد: حمایت از صنعتگران صنایع‌دستی با ارائه تسهیلات، پوشش بیمه‌ای، معرفی محصولات، ارائه آموزش‌های لازم و غیره از مهمترین اولویت‌ها در استان بوده که با جدیت پیگیر این موارد هستیم.

انتهای پیام/ع

 

نظر شما