شناسهٔ خبر: 48662385 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

هشدار‌های کرونایی جدی گرفته شود

دبیر شورای سلامت اهواز گفت: باید هشدار‌های کرونایی را جدی گرفت و از برگزاری نشست‌های خانوادگی پرهیز کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، مهران احمدی بلوطکی، دبیر شورای سلامت اهواز گفت: با توجه به شرایط موجود، اهواز به سمت افزایش مراجعه بیماران کرونایی به مراکز درمانی پیش می‌رود بنابراین باید هشدار‌ها را جدی گرفت و از برگزاری نشست‌های خانوادگی پرهیز کرد و از ابتدای شیوع تاکنون حدود ۴۵ هزار بیمار در غرب اهواز شناسایی شدند که حدود ۲۲ هزار نفر از این تعداد مربوط به پنج ماهه اول امسال بوده و طبق آمار هر چه جلوتر می‌رویم جهش بیماری و سرعت انتشار ویروس بیشتر شده است.

او با بیان اینکه شاید تا ۲ هفته قبل آمار روزانه مراجعه بیماران کرونایی به مراکز منتخب اهواز ۲۰۰ نفر بود، افزود: اکنون این رقم به بالای یک هزار نفر رسیده ضمن اینکه تست ۵۰ درصد این افراد مثبت است یعنی روزانه حدود ۶۰۰ بیمار در اهواز شناسایی می‌شوند.

احمدی بلوطکی بیان داشت: میزان رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در هسته مرکزی شهر اهواز ۷۰ درصد و در حاشیه این شهر به ۳۰ درصد رسیده است. تجربه نشان داده هر موقع که میزان رعایت اصول از سوی مردم و مسئولان بالاتر برود آمار بیماری کاهشی می‌شود.

دبیر شورای سلامت اهواز تصریح کرد: ۸۰ درصد سالمندان بالای ۶۰ سال در اهواز واکسینه شدند و همین موضوع سبب شد تا آمار روزانه فوتی‌ها تک رقمی شود در حالی که در پیک اول و دوم بیماری، سالمندان بیشترین آمار مرگ و میر را شامل می‌شدند.

این مقام مسئول ادامه داد: نباید در خصوص واکسیناسیون تردید کرد و لازم است گروه‌های هدف را به انجام این امر تشویق کنیم و بر اساس سند ملی، خوزستان در بحث واکسیناسیون جلوتر از سایر استان‌های کشور بوده به گونه‌ای که اکنون واکسیناسیون گروه‌های شغلی و افراد ۴۵ سال به بالا در استان در حال انجام است.

او گفت: تاکنون ۱۲ تا ۱۳ درصد جمعیت خوزستان واکسینه شده که رقم نسبتا خوبی است هرچند با نقطه ایده آل فاصله داریم. در حال حاضر هیچ گونه مشکلی در تامین واکسن نداریم و کار تزریق واکسن در اهواز در حال انجام است و تزریق واکسن به این معنا نیست که دیگر به بیماری مبتلا نمی‌شویم بلکه واکسن میزان شیوع بیماری و مرگ و میر را کاهش می‌دهد به همین دلیل روند واکسیناسیون با جدیت ادامه می‌یابد.

انتهای پیام/م

نظر شما