شناسهٔ خبر: 48657723 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

هواشناسی سمنان درباره جاری‌شدن سیلاب هشدار زرد داد

اداره کل هواشناسی استان سمنان با اشاره به احتمال بارش‌ها و جاری‌شدن روان آب و سیلاب هشدار زرد اعلام کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، ایرج مصطفوی مدیرکل هواشناسی استان سمنان گفت: بر اساس تحلیل آخرین تصاویر ماهواره و نقشه های پیش یابی، پیش بینی شرایط جوی روزهای آتی متاثر از تداوم فعالیت سامانه بارشی خواهد بود.

او  با اشاره به اینکه زمان شروع فعالیت این سامانه روز شنبه بود بیان کرد: نوع مخاطره فعالیت این سامانه بارش باران، رگبار و رعدوبرق، وزش باد شدید و گرد و خاک، در نقاط مستعد احتمال تگرگ پیش‌بینی می‌شود.

وی ادامه داد: منطقه اثرفعالیت سامانه بارشی به صورت بارش باران و رگبار گاهی رعدوبرق و احتمال تگرگ در برخی نقاط به ویژه در ارتفاعات و نواحی شمالی استان و به صورت وزش باد نسبتا شدید تا شدید وگرد و خاک در برخی نقاط و با شدت بیشتر در نیمه شرقی و نواحی جنوبی به ویژه در ساعات بعد از ظهر و شب با جهت غالب شمالی تا شرقی خواهد بود.

مصطفوی با اشاره به اثر مخاطره این سامانه با احتمال جاری شدن رواناب و سیلابی شدن مسیلها به دلیل بارشهای رگباری و شرایط فصلی، و احتمال خسارات ناشی از باد، گفت: زمان پایان حضور این سامانه در استان سمنان اواخروقت چهارشنبه است.

وی گفت: مهمترین توصیه این اداره کل لایروبی جویها، آبراها و مسیلها، خودداری از توقف در حاشیه رودخانه ها و مسیلها، پرهیز ازکوهنوردی و صعود به ارتفاعات و خودداری از تردد و توقف در زیردرختان خشک و کهنسال و ساختمانهای در حال ساخت، پرهیز از روشن کردن آتش در مزارع و مراتع و جنگلها و یا در صورت نیاز اطمینان از خاموش شدن کامل است.

مدیرکل هواشناسی استان سمنان با اشاره پیش بینی کمینه و بیشینه دمای شهر سمنان به میزان ۲۵ و ۳۴ گفت: امروز در استان گرمترین نقطه آرادان با ۳۶ و خنک ترین نقطه رضوان با ۱۵ درجه سانتیگراد خواهند بود.

انتهای پیام / گ

 

برچسب‌ها:

نظر شما