شناسهٔ خبر: 48655087 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

در گفتگو با مهر عنوان شد؛

افزایش ۲۰ درصدی حریق در عرصه های جنگلی مازندران

ساری- فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی مازندران- ساری با اشاره به افزایش ۲۰ درصدی حریق سال جاری در عرصه های طبیعی از مردم و گردشگران خواست تا نسبت به صیانت از عرصه ها جدیت داشته باشند.

صاحب‌خبر -

سرهنگ مجید ذکریایی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه میزان آتش سوزی در جنگل‌های استان نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۰ درصد رشد یافته است، کاهش میزان بارندگی‌ها و بی احتیاطی گردشگران را از جمله دلایل رشد حریق در عرصه‌های جنگلی یاد کرد.

وی با اظهار اینکه سه هزار کیلومتر مرز مشترک بین اراضی جنگلی و جلگه‌ای داریم، گفت: در برخی موارد به دلیل عدم رعایت مسائل ایمنی، عرصه‌های جنگلی دچار حریق و آسیب شده است.

وی با عنوان اینکه بیشترین میزان آتش سوزی در شرق استان و بهشهر بوده است، دلیل آن را پوشش جنگلی و حجم بالای ورود گردشگران ذکر کرد و گفت: اقدامات پیشگیرانه ای برای حفظ عرصه‌ها و مقابله با حریق انجام شده است.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی مازندران - ساری یادآور شد: با توجه به اخطارهای هواشناسی و زمان برداشت برنج، هشدارهای لازم به نیروها و شرکت‌های تحت پوشش داده شده است تا برای مقابله با حریق آمادگی لازم داشته باشند.

وی تصریح کرد: سعی کردیم نسبت به تجهیز خودروها و آبگیری آن اقدام کنیم تا در صورت نیاز نسبت به انجام عملیات اقدام داشته باشیم.

سرهنگ ذکریایی با اشاره به پیش بینی افزایش دما از مردم و گردشگران خواست تا موارد ایمنی را در دستور کار قرار دهند و از کشاورزان نیز خواست تتا از آتش زدن بقایای محصولات کشاورزی پرهیز کنند.

وی ادامه داد: در سال جاری بیش از ۳۰ فقره حریق در عرصه‌های طبیعی تحت پوشش رخ داده است.

نظر شما