شناسهٔ خبر: 48655082 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

حضور فرزانه فصیحی در المپیک توکیو نویدبخش موفقیت بانوان در بازی‌های آینده خواهد بود؛

توکلی: فصیحی لیاقت استفاده از سهمیۀ «یونیورسالیتی» المپیک را داشت/ ۴ سال نابودی فدراسیون دوومیدانی باید جبران شود

بانوی ملی‌پوش پیشین دوومیدانی کشورمان گفت: امیدوارم در المپیک ۲۰۲۴ پاریس ۲ یا ۳ بانوی دوومیدانی‌کار در کاروان داشته باشیم و المپیک امسال نویدبخش حضور مستمر بانوان در المپیک‌های بعدی باشد.

صاحب‌خبر -

سپیده توکلی، ملی‌پوش پیشین تیم دوومیدانی بانوان کشورمان در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی شبکه اطلاع رسانی راه دانا پیرامون اعطای سهمیه المپیکی دوومیدانی بانوان به فرزانه فصیحی اظهار داشت: حضور فرزانه فصیحی در بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو اتفاق مهمی بود و به افتخار بزرگی هم برای دوومیدانی بانوان کشور تبدیل شد. فصیحی لیاقت اعزام به توکیو را داشت؛ چرا که در سال‌های اخیر نمایش خوبی از خود برجای گذاشته بود.

او صحبت‌هایش را این‌گونه ادامه داد: فرزانه فصیحی توانسته بود ۲ بار به ورودی جهانی رقابت‌های داخل سالن دست یابد و رکوردشکنی دوی ۱۰۰ متر را نیز در کارنامه داشت. همین کارنامه باعث شد تا سهمیه یونیورسالیتی به او تعلق بگیرد.

توکلی درباره عملکرد بانوی المپین دوی ۱۰۰ متر کشورمان در بازی‌های ۲۰۲۰ عنوان داشت: تفاوت چند صدم ثانیه‌ای نمایش فرزانه فصیحی در مرحله پیش‌مقدماتی و مقدماتی چندان اختلاف و فاصله‌ای ایجاد نمی‌کند. تفاوت شرایط آب‌وهوایی تهران و توکیو، هم‌چنین ساعت نه‌چندان مناسب برگزاری رقابت و البته جو تورنمنت بزرگی مانند المپیک در این امر تأثیرگذار بود.
 
 
وی هم‌چنین افزود: فرزانه فصیحی به‌دلیل استفاده از سهمیه یونیورسالیتی IOC امکان استفاده از مربی را هم نداشت. در مجموع نمایش فرزانه خوب بود و جای امیدواری برای دوومیدانی بانوان کشورمان ایجاد کرد.
 
این بانوی دوومیدانی‌کار به امکان اعزام ریحانه مبینی به بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ نیز اشاره کرد و بیان داشت: ریحانه مبینی هم پس از ۴۷ سال توانست رکورد رشته‌اش را ارتقا دهد اما فرزانه فصیحی حدود ۱۰ سال می‌شود که در این سطح رقابت کرده و به مدال‌های آسیایی دست یافته. فرزانه طی ۲ سال اخیر تمام تلاش‌اش را برای کسب سهمیه المپیک کرد و از لحاظ رنکینگی هم شرایط بهتری نسبت به مبینی داشت.
 
او در این‌باره ادامه داد: البته تمام این‌ها چیزی از ارزش‌های ریحانه مبینی کم نمی‌کند. او با توجه به سن خوبی هم که دارد، می‌تواند در المپیک‌ها و بازی‌های آسیایی بعدی به افتخارآفرینی بپردازد. امیدوارم در المپیک ۲۰۲۴ پاریس ۲ یا ۳ بانوی دوومیدانی‌کار در کاروان داشته باشیم و المپیک امسال نویدبخش حضور مستمر بانوان در المپیک‌های بعدی باشد.
 
 
ملی‌پوش پیشین تیم دوومیدانی درمورد نمایش نه‌چندان قابل‌قبول احسان حدادی و حسن تفتیان در المپیک توکیو تصریح کرد: تفتیان پیش از بازی‌های المپیک به بیماری کرونا مبتلا شد و من فکر می‌کنم رکورد خوبی از خود برجای گذاشت. حدادی هم دچار آسیب‌دیدگی شده بود و ورزشکار بزرگی برای ماست؛ مطمئنم در بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ هانگ‌ژو مدال طلا خواهد گرفت.
 
دارنده رکورد پرش ارتفاع بانوان درخصوص حمایت فدراسیون دوومیدانی از استعدادهای جوان اذعان داشت: مثلاً در ماده پرتاب دیسک، الان حسین رسولی را داریم که با حمایت فدراسیون به اردوهای خارجی اعزام می‌شود و مربی خارجی هم دارد. به استعدادها پرداخته می‌شود اما جای بهتر شدن هم دارد و می‌توان توجه بیش‌تری از فدراسیون دید.
 
توکلی درنهایت گفت: بازیکنان جوانی آمده‌اند و باید شرایط دوومیدانی کشور با این استعدادها بهتر شود. این رشته نیاز به رسیدگی و توجه دارد و امیدواریم ۴ سال نابودی اخیر فدراسیون دوومیدانی به‌مرور جبران شود.
 
انتهای پیام/

نظر شما