شناسهٔ خبر: 48655042 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

دومین مرکز آموزش صنایع دستی در اردبیل گشایش یافت

اردبیل- ایرنا- معاون صنایع ‌دستی اداره‌کل‌ میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع ‌دستی استان اردبیل گفت: فغالیت مرکز آموزش صنایع‌ دستی شماره ۲ اردبیل واقع در مدرسه جعفر اسلامی از امروز آغاز شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، توحید دلاور قوام روز دوشنبه در این زمینه اظهار کرد: توسعه و رونق فعالیت‌ها در حوزه صنایع‌دستی با توجه به ظرفیت‌هایی که در استان اردبیل وجود دارد، از مهمترین برنامه‌ها بوده که در راستای تحقق این مهم مرکز آموزش صنایع‌دستی شماره ۲ اردبیل راه‌اندازی شد.

وی بیان کرد: این آموزشگاه با مرمت مدرسه جعفر اسلامی، راه‌اندازی شد و فعالیت خود را از امروز آغاز کرد تا زمینه برای گسترش آموزش‌ها در حوزه صنایع دستی بیش از پیش فراهم شود.

معاون صنایع ‌دستی اداره‌کل‌ میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع ‌دستی استان اردبیل با دعوت از علاقه‌مندان برای شرکت در کلاس‌های آموزشی صنایع دستی افزود: علاقه‌مندان می‌توانند برای نام‌نویسی به آدرس محله قاجاریه جنب مسجد قاجاریه، آموزشگاه صنایع‌دستی شماره ۲ (مدرسه جعفر اسلامی قدیم) مراجعه کنند.

وی در ادامه توسعه برنامه‌های آموزشی را از مهم‌ترین برنامه‌های سال ۱۴۰۰ عنوان کرد و گفت: در کنار این برنامه‌ها تلاش می‌شود با برگزاری نمایشگاه‌های مختلف صنایع دستی زمینه برای فروش و بازاریابی تولیدات صنعتگران استان اردبیل فراهم آید.

پیش از شیوع ویروس کرونا در کشور، نزدیک به ۳۰ هزار نفر در استان اردبیل در بیش از ۶۰ رشته متنوع صنایع دستی اشتغال داشتند.

چرم و ملیله اردبیل، معرق نمین، مرصع و معرق سنگ خلخال، گلیم عنبران، جاجیم بافی، قالی بافی، پالاز بافی، ورنی بافی، تراش شیشه، مسند بافی، سفالگری، چاقو سازی، قلم زنی و کاشی معرق از جمله صنایع دستی معروف استان اردبیل است.

نظر شما