شناسهٔ خبر: 48655035 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

معاون جهاد کشاورزی استان:

بازار مرغ در کرمانشاه از اواخر مرداد آرام می‌شود

زهرا مرادی

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه پیش بینی کرد، بازار مرغ از اواخر مرداد آرام شود.

صاحب‌خبر -

اسماعیل پرویزی فر در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به کمبودهای موجود در بازار مرغ استان، اظهار کرد: کمبود مرغ در فصل تابستان فقط خاص استان کرمانشاه نیست و در همه جای کشور تابستان ها کمبود مرغ وجود دارد.

پرویزی فر اضافه کرد: از آنجایی که تابستان ها در مناطق گرمسیری کشور به دلیل گرمای هوا جوجه ریزی انجام نمی‌شود و در مناطق معتدل هم به دلیل دمای بالای محیط وزن گیری جوجه ها دیرتر اتفاق می افتد و جوجه ها به جای اینکه در بازه زمانی ۳۵ روزه به مرحله کشتار برسند، مدت زمان وزن گیری آنها ۵۵ روز طول می کشد و دوره پرورشی طولانی تری دارند، تابستان ها اغلب با کمبود مرغ در کشور مواجه هستیم.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه در ادامه با اشاره به جوجه ریزی های خوب انجام شده در سالن های پرورش مرغ استان در تیر ماه، گفت: میزان جوجه ریزی انجام شده در این ماه  افزایش ۴۰۰ هزار قطعه ای نسبت به ماه گذشته(خرداد) داشته که با توجه به اینکه این جوجه ها اواخر مرداد به مرحله کشتار می رسند، از آن زمان آرامش نسبی به بازار مرغ باز خواهد گشت.

وی اشاره ای هم به کشش این روزهای بازار مرغ استان کرمانشاه داشت و گفت: روز شنبه همین هفته(۹مرداد) ۲۰۰ تن مرغ در بازار کرمانشاه عرضه شد که با وجودی که این حجم از عرضه در حالت عادی نیاز دو روز استان را مرتفع کرده و حتی در شب های عید هم این حجم از توزیع را نداشته ایم، اما بعدازظهر ویترین مرغ فروشی ها خالی شده بود.

وی یادآوری کرد: گرچه این روزها تقاضا برای خرید مرغ زیاد است، اما وجود تخلفاتی در سیستم بازار را هم نمی توان در ناآرامی‌های بازار مرغ استان بی تاثیر دانست.

انتهای پیام

نظر شما