شناسهٔ خبر: 48654730 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

پیشکسوت فوتبال یزد:

دلم برای فوتبال یزد می‌سوزد

زهرا زارعی داراکویه

پیشکسوت فوتبال یزد می‌گوید: وقتی به یاد می‌آورم که زمانی یزد در فوتبال تیم‌‎داری می‌کرد و کرمان و شیراز غبطه می‎خوردند و حالا این روند برعکس شده است، دلم می‌سوزد.

صاحب‌خبر -

«محمدرضا سلطانی» در گفت‌وگو با ایسنا تصریح ‌می‌کند: از دوازده سالگی فوتبال را آغاز و در تمام رده‌های نوجوانان، جوانان و پیشکسوتان فوتبال یزد فعالیت کرده‌ام و علاوه بر آن سابقه بازی در تیم‌های ماشین‌سازی تبریز، تربیت و فولاد یزد را دارم ولی اکنون چندسالی است مربی‌گری می‌کنم.

وی با اندوهی که در چشمانش موج می‌زند، با اشاره به وضعیت این روزهای فوتبال یزد می‌گوید: روزگاری فوتبال یزد دورانی برای خود داشت و شهید قندی در لیگ دسته یک و لیگ برتر می‌درخشید، حضور طرفداران شهید قندی در ورزشگاه چشمگیر بود.

این فوتبالیست پیشکسوت یزدی ادامه می‌دهد: متاسفانه ناکارآمدی مدیران فوتبال یزد طی دو دهه اخیر باعث شده که یزد جایگاه خوبی در فوتبال کشور نداشته باشد.

سلطانی که عکس‌های قدیمی دوران بازیکنی خود را در گوشی موبایلش مرور می‌کند، می‌گوید: حیف این همه تجربه‌ای که من و دوستانم از فوتبال کسب کردیم و هیچ بهایی در یزد به آن‌ها داده نشد و در عوض غیر بومی‌ها در سکوی بازیکنی و مربیگری یزد جا خوش کردند.

وی با بیان این که فوتبالست بومی دلسوزتر، غیورتر و با آرامش خاطر بیشتری در کنار خانواده برای شهرش فعالیت می‌کند، خاطرنشان می‌کند: متاسفانه به بازیکنان بومی یزد بهایی داده نمی‌شود و حمایت مسئولان از غیر بومی‌ها بازیکنان یزدی را دلسرد کرده است.

سلطانی بیان می‌کند: کادر فنی و اجرایی یزد از ۲۰ سال گذشته تغییر چندانی نداشته و کسی سعی ندارد از نیروهای با تجربه، کارآمد و با ایده های نو استقبال کند.

وی می‌گوید: وقتی به یاد می‌آورم که زمانی یزد در فوتبال تیم‌‎داری می‌کرد و کرمان و شیراز غبطه می‎خوردند و حالا این روند برعکس شده است، دلم می‌سوزد.

سلطانی ادامه می‌دهد: متاسفانه مسئولان یزدی در هر رده استان، ورزشی نبوده و استعدادهای یزدی در استان دیده نمی‌شوند.

وی می گوید: در گذشته از پیشکسوتان و استعدادهای خوب کشور در مدیریت فوتبال یزد استفاده می‌شد و نتیجه آن عملکرد درستی را در مسابقات نشان می‌داد اما اکنون از ورود آن‌ها از سوی مسئولان اقبالی دیده نمی‌شود.

این فوتبالیست دهه‌های گذشته‌ی یزد، حمایت مالی را از دیگر دلایل افت عملکردی فوتبال یزد می‌داند و اظهار می‌کند: استان صنعتی و ثروتمند یزد در حمایت از ورزشکاران پای کار نیست ولی استان‌های دیگر با پتانسیل کم اقتصادی حمایتگرتر عمل می‌کنند.

انتهای پیام

نظر شما