شناسهٔ خبر: 48654442 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مدیرکل بهزیستی استان مرکزی:

۱۲ هزار تماس اضطراری با مرکز ۱۴۸۰ بهزیستی استان مرکزی برقرار شد

اراک - ایرنا - مدیرکل بهزیستی استان مرکزی گفت: ۱۲ هزار و ۲۸۰ تماس تلفنی ضروری امسال با مرکز ۱۴۸۰ این اداره کل با هدف دریافت مشاوره رایگان برقرار شده است.

صاحب‌خبر -

«زهرا امینی» روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این افراد مشکلات خود در زمینه‌ اختلافات خانوادگی، اعتیاد، کودک و نوجوان، تحصیلی، تربیتی، مسایل پیش از ازدواج و مشکلات سلامت روان و بالینی را با تلفن صدای مشاور بهزیستی مطرح کرده‌اند.

وی اظهار داشت: راهنماهای بالینی در حیطه مشاوره و راهنمایی در صدای مشاور ۱۴۸۰ تدوین شده و خدمات آن با هدف کاهش آسیب‌های اجتماعی به طور رایگان از هشت صبح تا ۲۰ در دسترس مردم است.

مدیرکل بهزیستی استان مرکزی گفت: یک‌هزار و ۷۹۵ مراجعه به مراکز مشاوره حضوری غیردولتی استان، ۳۳ مورد مشاوره در مراکز مشاوره دولتی استان و  برگزاری یک کارگاه ۱۶ ساعته ویژه مربیان از دیگر خدمات دفتر مشاوره و روانشناختی بهزیستی استان در سال جاری است.

امینی افزود: ۶ هزار و ۲۵۱ خدمت تخصصی امسال  از سوی دفتر فوریت‌های اجتماعی بهزیستی استان مرکزی به گروه‌های هدف ارایه شده است.

وی اظهار داشت: این خدمات شامل  روانشناسی، مددکاری اجتماعی، حقوقی، بهداشتی درمانی، تربیتی، نگهداری موقت و آموزشی است.

مدیرکل بهزیستی استان مرکزی گفت: دفتر فوریت‌های اجتماعی این اداره کل در هشت مرکز اورژانس اجتماعی اراک، ساوه، دلیجان، خمین، شازند، محلات، زرندیه و خنداب فعالیت دارند.

امینی افزود: دفتر پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی با هدف کنترل و کاهش بحران‌های فردی، خانوادگی و اجتماعی، ارتقای دانش و آگاهی افراد در معرض آسیب، افزایش شناخت خانواده و اجتماع نسبت به نیازهای مراجعان در شرایط بحرانی، ارایه خدمات تخصصی روانشناسی، مددکاری اجتماعی، به گروه‌های هدف مشتمل بر افراد دارای اختلافات حاد خانوادگی، زنان و دختران در معرض آسیب اجتماعی خدمات را ارایه می‌کند.

بیش از ۶۵ هزار توانجو در استان مرکزی از خدمات بهزیستی استفاده می‌کنند.

نظر شما