شناسهٔ خبر: 48654433 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مدیر کارگروه آموزش‌های الکترونیکی وزارت علوم:

فرآیند ارزیابی آموزش‌ مجازی در دانشگاه‌ها آغاز شد

زهرا سیفی

مدیرکارگروه آموزش‌های الکترونیکی وزارت علوم از شروع فرآیند ارزیابی خدمات آموزش‌های الکترونیکی دانشگاه‌ها و سایر مراکز آموزش عالی خبر داد.

صاحب‌خبر -

علی اکبر صفوی در گفتگو با خبرنگار مهربا اشاره به آغاز فرآیند ارزیابی خدمات آموزش‌های الکترونیکی دانشگاه‌ها و سایر مراکز آموزش عالی گفت: فرآیند ارزیابی خدمات آموزش‌های الکترونیکی دانشگاه‌ها و سایر مراکز آموزش عالی (مؤسسه) و سطح بندی آنها توسط انجمن یادگیری الکترونیکی ایران (یادا) با همکاری پایگاه استنادی جهان اسلام (ISC ) آغاز شده و علی خاکی صدیق معاون آموزشی وزارت علوم در بخشنامه‌ای به معاونان آموزشی دانشگاه‌ها آغاز این فرایند را ابلاغ کرده است، متن کامل این بخشنامه به شرح زیر است.

حسب اعلام مدیر کارگروه آموزش عالی الکترونیکی شورای گسترش و برنامه ریزی آموزش عالی، فرآیند ارزیابی خدمات آموزش‌های الکترونیکی دانشگاه‌ها و سایر مراکز آموزش عالی (مؤسسه) و سطح بندی آنها توسط انجمن یادگیری الکترونیکی ایران (یادا) با همکاری پایگاه استنادی جهان اسلام (ISC ) و با بهره گیری از شاخص‌های پیشنهادی انجمن مورد تأیید نهایی کارگروه قرار گرفته و پورتال لازم در ISC به نشانی https://ur.isc.ac/ برای بارگذاری اطلاعات توسط مؤسسات نیز ایجاد شده است، که هم اکنون بصورت کامل آماده استفاده و شروع بارگذاری توسط معاونین آموزشی است.

فرآیند مذکور بطور خلاصه شامل مراحل زیر است:

۱ - معاون آموزشی مؤسسه با ارسال ایمیل رسمی حاوی اسم مؤسسه و نام کامل خود به elearning@isc.ac تقاضای دریافت لاگین و پسورد می‌نماید، که پاسخ درخواست سریعاً توسط ISC داده خواهد شد.

۲ -نماینده مؤسسه با داشتن لاگین و پسورد دریافتی به سایت https://ur.isc.ac مراجعه کرده و گزینه "پرسشنامه الکترونیکی رتبه بندی" را انتخاب می‌کند.

۳ -در این مرحله لازم است با دانلود "فایل راهنما" و مطالعه دقیق آن نسبت به تکمیل اطلاعات پرسشنامه اقدام و مستندات لازم بارگذاری شود.

۴ -در مرحله بعد، متخصصان انجمن یادا، فرآیند ارزیابی مستندات و امتیاز دهی را آغاز کرده و به بررسی شرایط مؤسسه می‌پردازند و در این مسیر، حسب مورد و لزوم با مؤسسه تماس گرفته و یا از مؤسسه بازدید می‌کنند.

۵ -پس از اجرای کامل فرایند، انجمن یادگیری الکترونیکی ایران با همکاری ISC امتیازات و سطح بندی حاصل شده را بطور رسمی به مؤسسه و معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اعلام می‌کند.

لازم به توضیح است با توجه به اینکه هزینه اولیه طراحی فرآیند مذکور توسط این معاونت تٌامین شده است، برای موسساتی که طی حداکثر دو ماه از زمان ابلاغ این بخشنامه نسبت به بارگذاری اطلاعات لازم اقدام نمایند، از پرداخت هزینه بررسی و ارزیابی معاف خواهند بود.

حال آنکه بارگذاری اطلاعات پس از گذشت مهلت زمانی دوماهه، مستلزم پرداخت هزینه مطابق دستورالعمل انجمن یادگیری الکترونیکی ایران خواهد بود.

ضمن سپاسگزاری از تلاش‌ها و همکاری‌های ارزنده انجمن یادگیری الکترونیکی ایران، ISC و کارگروه آموزش عالی الکترونیکی، لازم می دانم مراتب قدرشناسی خود را از معاونان آموزشی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی نیز، به خاطر تلاش و دقتی که در ارائه اطلاعات مورد نیاز برای پیشبرد این طرح ارزشمند مبذول می‌دارند، ابراز دارم.

نظر شما