شناسهٔ خبر: 48654405 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

امام جمعه کرمان: برگزاری بسیاری از جلسات در شرایط کرونایی ضرورت ندارد

کرمان- ایرنا- نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرمان از همگان خواست که در زمان اوج همه گیری کرونا با شدت بیشتری پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند و گفت: برگزاری بسیاری از جلسات ضرورتی ندارد و نباید برگزار کنیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز دوشنبه ایرنا به نقل از دفتر امام جمعه کرمان، حجت الاسلام و المسلمین حسن علیدادی سلیمانی در دیدار با رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان افزود: البته برخی از جلسات ضرورت دارند و می توانیم حجمشان را کم کنیم و با تعداد کمتری برگزار کنیم نه اینکه بی تفاوت باشیم.

وی با اشاره به برخی گزارش های نگران کننده در زمینه کرونا تاکید کرد: تعداد مبتلایان زیاد شده؛ ویروس بی رحمانه تر حمله می کند و بهترین راه این است که پروتکل های بهداشتی را رعایت کنیم و هیچ علاجی هم نیست باید رعایت کنیم تا همه واکسینه شوند.

علیدادی سلیمانی تاکید کرد: مقام معظم رهبری چندین بار اعلام کردند که حرف ستاد کرونا حجت است به همین دلیل  بسیاری از آیین ها برگزار نشد، راهپیمایی ۲۲ بهمن و روز قدس بعد جهانی دارد، اما شرایط ایجاب می کرد که برگزار نشود.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان با بیان اینکه البته جریان مذهبی کشور در این دوران مظلوم واقع شده است، خاطرنشان کرد: هماهنگ ترین مجموعه در رابطه با ستاد کرونا جریان مذهبی کشور است، خیلی از برنامه ها تعطیل هستند؛ همین نمازجمعه چه وضعیتی دارد؟

وی با بیان اینکه مبارزه با کرونا در عرصه های دیگر کم شده است ادامه داد: در اخبار می بینیم که جلسات مرتب با همان حجم سابق برگزار می شود؛ ما از شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی می خواهیم که با جدیت در زمینه مبارزه با کرونا تلاش و صبر کنند زیرا هرچه اوضاع بهتر شود، زودتر از شر این ویروس خلاص می شویم.

علیدادی سلیمانی بیان کرد: وضعیت بیمارستان ها بد است، کادر درمان اذیت می شوند، تحت فشار هستند و درخواست داریم در هر پست و مسئولیتی در این زمینه تلاش کنید، جلسات را کم کنید، تعداد را کم کنید.

وی یادآور شد: به آنچه ستاد کرونا کشور و کرونای استان می گوید گوش دهیم زیرا برنامه این نیست که همه چیز را تعطیل کنند و بهم بریزند برنامه این است که مدیریت کنیم، امید است از این تنگنا بگذریم.

امام جمعه کرمان در ادامه با بیان اینکه شورای هماهنگ تبلیغات اسلامی یک مجموعه ارزشمند و انقلابی است اظهار کرد: شورای هماهنگی تبلیغات در مناسبت ها همه توان یک منطقه را در کنار هم جمع می کند و یک حرکت بزرگ برادرانه را رقم می زند، همانند برگزاری راهپیمایی۲۲ بهمن که سال های سال برگزار می شد.

وی افزود: شاید مراسم راهپیمایی به چشم ما یک مراسم ساده و بی درد سر باشد اما از ابتدای آغاز مراسم تا انتهای آن برنامه ریزی شده و افراد زیادی روزهای زیادی را صرف این مراسم کردند و مسئول تک تک حرکت های این برنامه بودند.

براساس این گزارش جلسه امام جمعه کرمان با رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی روز گذشته  برگزار شده است.

نظر شما