شناسهٔ خبر: 48654404 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

دورهمی ها پتکی بر سر مدیریت بیماری کرونا

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان جنوبی گفت: دورهمی‌ها و عدم رعایت دستورالعمل ها، نقطه ضعف ما در مبارزه با بیماری کرونا است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، خوش خبر معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان جنوبی با تأکید بر آسیب شناسی اقدامات صورت گرفته در امر مدیریت بیماری کرونا گفت: برای دست یافتن به موفقیت در مدیریت بیماری کرونا باید آنچه باعث تشدید میزان ابتلا در سطح جامعه شهری و روستایی استان می‌شود مورد آسیب شناسی دقیق قرار گرفته و متناسب با آن برنامه‌های لازم صورت پذیرد.

او افزود: در این آسیب شناسی، میزان تأثیرگذاری حوزه اطلاع رسانی، آموزش، اقدامات سلبی و ارشادی باید مورد سنجش قرار گیرد.

خوش خبر با اشاره به وظیفه فرمانداران در مدیریت بیماری در حوزه شهرستانی تصریح کرد: چنانچه در برخی از مناطق، باغ ویلایی وجود دارد که در آن تجمع صورت می‌پذیرد، باید برای جلوگیری از گسترش بیماری در جامعه روستایی، از طریق دهیاران به این مسئله ورود کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان جنوبی به وضعیت رنگ بندی برخی از شهرستان‌های استان اشاره و عنوان کرد: دو شهرستان سرایان و خوسف از وضعیت رنگ زرد برخوردارند و فرمانداران باید تلاش کنند با هم افزایی، شرایط زرد حفظ شود.

او  با تقدیر از میزان رعایت دستورالعمل ها در استان تصریح کرد: میزان رعایت دستورالعمل ها در خراسان جنوبی۵۳ درصد است که این جای خوشحالی دارد، زیرا رعایت ضوابط بیشترین تأثیرگذاری را بر ابتلا و شیوع این بیماری دارد و در صورتی که رعایت شوند، ضریب سلامت افزایش می‌یابد و چنانچه نادیده گرفته شوند، تهدید اجتماعی به حساب می‌آیند.

خوش خبر خاطر ادامه داد: لازم است جهت رصد میزان رعایت دستورالعمل ها در استان بازدید‌ها تشدید شوند و دستگاه قضایی با آن‌هایی که بعد از تذکر، اصرار بر تخلف دارند، برخورد کند.

بیشتر بخوانید

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان جنوبی به عدم رغبت برخی از گروه‌های سنی به انجام واکسیناسیون اشاره کرد و گفت: اهمال برخی از گروه‌های هدف در انجام واکسیناسیون، باعث ضربه زدن به سلامت اجتماعی می‌شود.

او از واکسیناسیون شاغلین کشتارگاه‌ها خبر داد و ضمن تبریک فرا رسیدن روز خبرنگار به خبرنگاران پرتلاش استان، بیان کرد: باید واکسیناسیون خبرنگاران مورد توجه قرار گیرد که به این منظور لازم است مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با همکاری دانشگاه علوم پزشکی زمینه این امر را فراهم کنند.

خوش خبر از شروع واکسیناسیون معلمین گفت و با تأکید بر لزوم افزایش میزان رعایت دستورالعمل ها در دستگاه‌های اجرایی استان اظهار کرد: برنامه بازرسی از ادارات باید تشدید شود تا در هر دوره از حیث رعایت دستورالعمل های بهداشتی ارتقاء پیدا کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان جنوبی به وضعیت دورکاری کارکنان ادارات نیز اشاره کرد و گفت: دورکاری کارکنان همچنان تابع شرایط رنگ بندی شهر‌ها و بر اساس دستورالعمل‌های کشوری است.

انتهای پیام/ ر

نظر شما