شناسهٔ خبر: 48654402 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرنامه دانشجویان ایران | لینک خبر

زمان برگزاری طرح‌های فصلی حمایت از کتابفروشیها را نظرسنجی کنید

مدیر فروش کتابفروشی کتاب افق معتقد است زمان اجرای طرح‌های فصلی حمایت از کتابفروشی‌ها مانند تابستانه کتاب، باید به نظرسنجی گذاشته شوند و بهتر است مدت اجرای این‌طرح‌ها افزایش پیدا کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از مهر، رامین شعبانپور مدیر فروش کتابفروشی کتاب افق  درباره برگزاری طرح‌های توزیع یارانه کتاب از طریق کتابفروشی‌ها (طرح‌های فصلی فروش کتاب) گفت: این‌طرح، از آن دست طرح‌هایی است که عدالت در آن رعایت می‌شود و برای مردم و هم برای کتابفروشان خوب است. مهم‌ترین نکته چنین‌طرح‌هایی، فضایی است که در کتابفروشی‌های کشور ایجاد می‌کنند.

وی افزود: ایجاد چنین‌فضایی بسیار بااهمیت‌تر از میزان اعتبار خرید مخاطب است و اثرگذاری آن فضا و رونقی که برای کتابفروشان ایجاد می‌شود حائز اهمیت است. البته همیشه بحث ریالی طرح‌های فصلی فروش کتاب هم برای مخاطبان کتاب و هم برای کتابفروشان مهم بوده و هست. اکنون نیز با توجه به افزایش قیمت کتاب‌ها برگزاری چنین طرح‌هایی می‌تواند کمک بسیاری به بازار کتاب کند.

این‌کتابفروش درباره برگزاری طرح‌های فصلی فروش کتاب گفت: به نظرم حتی با شرایطی که اکنون در آن هستیم، اجرای این‌طرح‌ها چهاربار در سال به اندازه است و شاید بهتر باشد بازه زمانی برگزاری را افزایش داد و اگر یک هفته است به ۱۰ روز افزایش‌شان داد. درباره زمان اجرای طرح هم باید از کتابفروشان نظرسنجی شود. اگر از من سوال می‌کردند با توجه به این که بهارانه کتاب نیز در خردادماه برگزار شد، شهریورماه را برای اجرای تابستانه ۱۴۰۰ انتخاب می‌کردم چون احتمالا طرح بعدی در ایام هفته کتاب و آبان‌ماه برگزار می‌شود و وقفه و فاصله دو ماهه میان هر طرح به اندازه است. درباره افزایش اعتبار کتابفروشی‌ها در تابستانه کتاب ۱۴۰۰ هم باید بگویم، در این‌صورت کتابفروشی‌ها می‌توانند اعتبار خود را بهتر مدیریت کنند. اکنون با توجه به افزایش قیمت کتاب بالا رفتن پلکانی سقف خرید مردم ایده خوبی است و امیدواریم این روند ادامه پیدا کند.

شعبانپور در پایان گفت: همیشه می‌گفتیم در رسانه‌ها کمتر به حوزه کتاب پرداخته می‌شود اما در طرح‌های فصلی فروش کتاب به ویژه در چند طرح اخیر، بیش از پیش به این مبحث اشاره شده و در رادیو، تلویزیون و فضای مجازی درباره کتاب و طرح فصلی فروش کتاب اطلاع‌رسانی می‌شود.

نظر شما