شناسهٔ خبر: 48654360 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

کشتی فرنگی المپیک؛ ساروی هم به مرحله بعد صعود کرد

توکیو - ایرنا - «محمدهادی ساروی» نماینده وزن ۹۷ کیلوگرم کشتی فرنگی ایران در بازی‌های المپیک توکیو در نخستین مبارزه خود حریف الجزایری را شکست داد و به مرحله یک چهارم نهایی صعود کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار اعزامی ایرنا، پیکارهای کشتی فرنگی بازی‌های المپیک در ۲ وزن دوم امروز (دوشنبه ) از ساعت ۶:۳۰ به وقت ایران در سالن ماکوهاری مسه توکیو آغاز شد و روز سه‌شنبه به پایان می‌رسد.

در وزن ۹۷ کیلوگرم محمدهادی ساروی (دارنده طلای قهرمانی آسیاو برنز امیدهای جهان در دور نخست آدم بودجلمین از الجزایر را ۹ بر صفر شکست داد. 

ساروی در مرحله بعد و برای راهیابی به نیمه نهایی کایریل میلوف از بلغارستان (دارنده نقره جهان/ نقره اروپا/ نقره المپیک جوانان ۲۰۱۴)  را پیش رو دارد. 

ساروی در پیکارهای جهانی سال ۲۰۱۹ برابر میلوف بلغارستانی به پیروزی رسیده بود.

آرتور الکسانیان از ارمنستان (دارنده طلا و برنز المپیک/ ۳ طلا و ۲ نقره جهان/ طلای بازی‌های اروپایی/ ۵ طلا، ۲ نقره و یک برنز قهرمانی اروپا) که در گروه ساروی حضور دارد در نخستین مبارزه موفق شد اوزور ژوزوپبکوف دارنده طلای قهرمانی آسیا و برنز بازی‌های آسیایی از قرقیزستان را شکست دهد و در مرحله بعد باید به مصاف آروی ساوولاینن دارنده  طلای امیدهای جهان از فنلاند برود.

در آن سوی جدول موسی اولویف از روسیه (دارنده ۲ طلا و یک نقره قهرمانی جهان/ ۲ طلای قهرمانی اروپا) در دور نخست گئورگی ملیا از گرجستان (دارنده نقره و برنز امیدهای جهان/ نقره امیدهای اروپا/ طلای جوانان جهان) را شکست داد. و در مرحله بعد باید با آلکس زوک (مجارستان) روبرو شود. دیگر مبارزه این مرحله را تریسی هانکوک (آمریکا) و تادیوز میچالیک دارنده مدال برنز قهرمانی اروپا از لهستان برگزار خواهند کرد.

«محمدعلی گرایی» دارنده ۲ مدال برنز جهان در وزن ۷۷ کیلوگرم در دیدار نخست «پنا فلورس» از کوبا را ۷ بر ۳ شکست داد. وی در مرحله بعد و برای راهیابی به نیمه نهایی باید به مصاف بوزو استارچویچ دارنده مدال برنز اروپا از کرواسی برود.

در ۲ وزن نخست نیز امین میرزازاده نماینده وزن ۱۳۰ کیلوگرم کشورمان بعد از ظهر امروز باید برای کسب مدال برنز وزن ۱۳۰ کیلوگرم به مصاف «رضا کایالپ» از ترکیه برود. علیرضا نجاتی فرنگی‌کار وزن ۶۰ کیلوگرم نیز با شکست مقابل حریفی از ارمنستان از دور رقابت‌ها حذف شد.

نظر شما