شناسهٔ خبر: 48654326 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس:

معرفی افراد برای کابینه سهم‌خواهی نیست

تهران- ایرنا- عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی،  معرفی افراد برای کابینه را سهم‌خواهی ندانست و گفت: عیب نیست هر فرد براساس شناخت و اطلاعات خود احساس کند توانمندتر از دیگران است.

صاحب‌خبر -

«جعفر قادری» روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایرنا، مهمترین اولویت دولت سیزدهم را رفع مشکلات معیشتی عنوان کرد و گفت: در شرایط فعلی بحران محیط زیست، آب، خشکسالی و صندوق‌های بازنشستگی باید اولویت‌بندی و در دستور کار دولت سیزدهم قرار گیرد و پس از آن نیز اقدامات اساسی برای حل آنها برداشته شود.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی افزود: اتکا به توانمندی‌های داخلی و استفاده از استعدادهای جوان باید سرلوحه اقدامات دولت منتخب قرار گیرد زیرا با فعال‌سازی این ظرفیت‌ها بسیاری از مشکلات کشور حل می‌شود.

قادری درباره کابینه سیزدهم، افزود: در این کابینه باید از افراد متخصص و مجرب استفاده شود. کسانی که برای مسائل مهم کشور وقت می‌گذارند و اهل تعامل و هماهنگی با سایر دستگاه‌ها هستند.

وی، با هشدار درباره جزیره‌ای عمل کردن دولت،  گفت: دولت سیزدهم باید به عنوان مجموعه منسجم هدف واحدی را دنبال کند، البته این روحیه در رییس جمهوری منتخب وجود دارد و می‌تواند از ظرفیت متخصصان به خوبی استفاده کند.

نماینده مردم شیراز با بیان اینکه افرادی که کابینه حضور می‌یابند باید دارای طرح و برنامه مشخصی باشند، گفت: مشکلات و معضلات جدی در کشور وجود دارد و نیاز است در این زمینه کارهای جدی و اساسی شود و باید افرادی انتخاب شوند که با طرح و برنامه در راستای اهداف دولت حرکت کنند، نه اینکه وبال گردن دولت باشند.

قادری، معرفی افراد برای کابینه را سهم‌خواهی ندانست و گفت: عیب نیست هر فرد بر اساس شناخت و اطلاعات خود احساس کند توانمندتر از دیگران است و این موضوع در همه دوره‌ها بوده است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس، یکدست شدن قوای مجریه و مقننه را مثبت ارزیابی کرد و گفت: می‌توان از وضعیت پیش آمده به خوبی استفاده کرد زیرا خیلی از تنش‌ها را از بین می‌رود و کارها با سرعت بیشتر و با اتلاف وقت کمتری حل می‌شود.

وی، روابط با کشورهای همسایه را از اولویت‌های سیاست خارجی دولت سیزدهم ارزیابی کرد و افزود: گفت: توسعه روابط با  همسایگان باعث تقویت امنیت کشور می‌شود.

طرح صیانت از حقوق کاربران در پی محدودیت فضای مجازی نیست

قادری، درباره طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی، گفت: این طرح برخلاف جوسازی‌ها در پی محدود کردن کاربران در فضای مجازی نیست بلکه برای قاعده‌مند کردن این فضا است و این در همه جای دنیا هست.

وی اضافه کرد: باید موارد این طرح شفاف سازی شود تا دلهره و نگرانی در جامعه را از بین برود. این طرح به سالم‌سازی فضای مجازی کمک می‌کند تا به شکل بهتری از آن استفاده شود.

نظر شما