شناسهٔ خبر: 48654283 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

استاندار زنجان خبر داد

کاهش ۱۶۷۰ نفری دریافت‌کنندگان بیمه بیکاری در زنجان

الناز آخوندی

استاندار زنجان گفت: در ابتدای دولت کنونی، ۴۳۰۰ زنجانی بیمه بیکاری دریافت می‌کردند که این تعداد به ۲۶۳۰ نفر کاهش یافته است.

صاحب‌خبر -

فتح‌الله حقیقی شامگاه دیروز (۱۰ مردادماه) در حاشیه مراسم افتتاح پروژه‌های تامین‌اجتماعی که به‌ صورت ویدئوکنفرانس و با حضور رئیس‌جمهور در ساختمان شعبه ۲ تامین‌اجتماعی زنجان برگزار شد، در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا و ایرنا اظهار کرد: افتتاح شعبه دوم تامین‌اجتماعی در شهر زنجان، باعث کاهش بار مراجعه مردم و ارائه بهتر خدمات به بیمه‌شدگان زنجانی می‌شود.

وی با بیان اینکه غیرحضوری شدن خدمات تامین‌اجتماعی یکی از مهم‌ترین اقدامات انجام شده در شرایط کرونایی بود، افزود: در حال حاضر ۳۰ خدمت به‌ صورت الکترونیکی به شهروندان زنجانی ارائه می‌شود.

این مسئول با بیان اینکه درمان افراد بالای ۶۰ سال تحت پوشش تامین‌اجتماعی در استان زنجان به‌ صورت رایگان انجام می‌شود، تصریح کرد: تامین‌اجتماعی استان زنجان در بحث حذف نسخ الکترونیکی جزو استان‌های پیشگام در کشور بوده و پنج سال متوالی از لحاظ عملکرد رتبه اول کشور را به خود اختصاص داده است.

استاندار زنجان با بیان اینکه نیمی از جمعیت کشور تحت پوشش بیمه تامین‌اجتماعی قرار دارند، ادامه داد: اکنون جمعیت تحت پوشش بیمه تامین‌اجتماعی در استان زنجان با ۵۴ درصد، از آمارهای کشوری بالاتر است.

حقیقی در ادامه با بیان اینکه ۷۰۰۰ زن خانه‌دار در استان زنجان تحت پوشش بیمه تامین‌اجتماعی قرار دارند، اظهار کرد: بیمه اجباری در ابتدای دولت کنونی در استان زنجان تقریباً ۱۰۰ هزار نفر بوده، ولی در حال حاضر علی‌رغم همه مشکلات، این رقم ۱۱۸ هزار نفر است.

وی با بیان اینکه سالانه ۶۰۰۰ بیمه شده تامین‌اجتماعی در استان زنجان بازنشست شده و از صحنه خدمت مستقیم خارج شده و نیروی جدید جایگزین می‌شود، افزود: در بحث اشتغال واحدهای تولیدی استان زنجان، علی‌رغم اینکه با شروع کرونا خدماتی آسیب دیده‌اند، تولید در این استان جاری و ساری است.

این مسئول با بیان اینکه ۴۳۰۰ زنجانی در ابتدای دولت کنونی بیمه بیکاری دریافت می‌کردند، تصریح کرد: امروز علی‌رغم موضوعات اقتصادی، شرایط حاکم بر کشور و شیوع ویروس کرونا، دریافت بیمه بیکاری از تعداد مذکور به ۲۶۳۰ نفر کاهش پیدا کرده است.

استاندار زنجان در رابطه با تحت پوشش بودن بیماران خاص، خاطرنشان کرد: بیماران صعب‌العلاج، بیماران خاص و بیماران مزمن تحت پوشش بیمه تامین‌اجتماعی قرار دارند.

انتهای پیام

نظر شما