شناسهٔ خبر: 48654247 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

معاون استاندار زنجان:

مراسم یوم العباس زنجان به دلیل کرونا همانند سال گذشته برگزار نمی‌شود

زنجان - ایرنا - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان، با بیان اینکه در محرم امسال نیز همانند سال گذشته مراسم‌های یوم‌العباس و یوم‌الزینب در استان برگزار نخواهد شد گفت: برگزاری مراسم ابا عبدالله در محرم امسال با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله حداقل ۲ متری امکان پذیر است.

صاحب‌خبر -

خدابخش مرادی نافچی شامگاه یکشنبه در جلسه ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونا استان در رابطه با مصوبات ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونا در ماه محرم افزود: به استناد مصوبه هفتاد و هفتمین جلسه ستاده ملی مدیریت کرونا مورخ ۲۶ تیر امسال مقرر شد همه دستورالعمل‌های بهداشتی سال گذشته برای برگزاری مراسم‌ در ایام محرم مبنای عمل قرار بگیرد و هیچ تغییری نکرده است.

وی با بیان اینکه در جلسه شورای تامین استان زنجان در دوم مرداد امسال، تمامی پروتکل‌های بهداشتی ایام محرم تبیین شد، اضافه کرد: در کمیته امنیتی و انتظامی ذیل ستاد کرونا با مسوولان ذی‌ربط پروتکل‌های بهداشتی ایام محرم تصویب شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان بر لزوم تشکیل همیار سلامت هیات‌های مذهبی استان برای نظارت رعایت پروتکل‌های بهداشتی در ایام محرم تاکید کرد و گفت: باید کمیته نظارت بر پروتکل‌های بهداشتی در ایام محرم در استان و شهرستان‌ها با مسوولیت فرمانداران و عضویت دستگاه‌های ذی‌ربط تشکیل شود.

مرادی با اشاره به ابلاغ مصوبات رعایت پروتکل‌های بهداشتی در ایام محرم به دستگاه‌های اجرایی استان زنجان، افزود: به اقتضای اینکه برخی از هیات ها نیازمندی‌هایی دارند، سازمان صنعت، معدن و تجارت و نماینده شورای هیاتهای مذهبی باید امر نظارت را در شهرستان‌های استان انجام دهند.

وی با تاکید بر لزوم تامین فضای مورد نیاز هیات مذهبی توسط اداره‌کل آموزش و پرورش مدارس و ورزش و جوانان استان زنجان ورزشگاه‌ها در ماه محرم، خاطرنشان کرد: جمعیت هلال احمر زنجان در کنار معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان موظف است از ظرفیت داوطلبین جوان خود برای نظارت بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی محرم امسال استفاده کند.

نظر شما