شناسهٔ خبر: 48654148 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

مدیرکل زندان ها و نائب رئیس ستاد دیه استان خبر داد

آزادی ۷۸ نفر از زندانیان محکومین مالی طی چهار ماهه امسال

نسرین صناعی

مدیرکل زندان ها و نائب رئیس ستاد دیه استان کهگیلویه و بویراحمد از آزادی ۷۸ نفر از زندانیان جرائم غیر عمد طی چهار ماهه امسال خبر داد.

صاحب‌خبر -

منصور بیژنی با اعلام این مطلب افزود: زندانی یک شهروند است، تنها آزادی این افراد سلب شده است و دیگر حقوق شهروندی زندانیان پا برجاست و انتظار داریم دستگاه‌های خدمت رسان نسبت به ارائه خدمات به این افراد توجه لازم را داشته باشند.
وی با اشاره به لزوم همکاری و توجه با زندانیان جرائم غیر عمد، تصریح کرد: زندانیان جرائم غیر عمد بنا به اتفاق و ناخواسته مرتکب جرائم می‌شوند و گاهی اوقات این افراد بنا به کمبودها و تحت تأثیر شرایط خاص دچار مشکل می‌شوند و به حبس رفتن این افراد باعث ایجاد هزینه‌های گزاف برای دولت و نظام و نیز باعث تأخیر در پرداخت بدهی خود می‌شود، پس شایسته است که طلبکاران و شاکیان با تکیه بر رأفت اسلامی با این افراد برخورد کنند.
مدیرکل زندان ها و نائب رئیس ستاد دیه استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: هم اکنون ۲۸۸ نفر جرائم غیر عمد و محکومین مالی در زندان های استان بسر می برند که منتظر کمک های خیر خواهانه نیکوکاران و خیرین هستند تا از زندان آزاد و به کانون خانواده بازگردند.
به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی زندان های استان کهگیلویه و بویراحمد، بیژنی در ادامه با تقدیر از خیرین و همکاری خوب مراجع قضایی در کمک به زندانیان جرائم غیر عمد، عنوان کرد: در چهار ماهه نخست امسال ۷۸ نفر شامل ۱۰ زندانی زن و ۷۷ زندانی مرد با بدهی نزدیک به ۲۶ میلیارد تومان از زندان آزاد که از این مبلغ با کمک مددکاران ۱۷ میلیارد تومان از شکات رضایت اخذ شده و ۳میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان آورده و نقدینگی از طریق زندانیان آزاد شده و مابقی نیز از محل تسهیلات بانکی و کمکهای ستاد دیه و شیوه نامه های ستاد دیه کشور کشور بوده است.
انتهای پیام

نظر شما