شناسهٔ خبر: 48654145 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

دانش آموزان خراسان جنوبی؛

کسب ۳ رتبه کشوری در «دومین همایش ملی همیارمشاور»

سه رتبه برترکشور در «دومین همایش ملی همیارمشاور» به دانش آموزان خراسان جنوبی تعلق گرفت.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز خراسان جنوبی، مدیر کل آموزش و پرورش استان گفت: ۷۲ دانش آموز همیار مشاور و مشاوران استان کسب ۳ رتبه کشور در «دومین همایش ملی همیارمشاور» در دومین همایش ملی همیار مشاور شرکت کردند.



واقعی افزود: دانش آموزان الهام عباسی از دبیرستان علامه حلی بیرجند، زهرا مدرسی از دبیرستان حضرت فاطمه طبس و در بخش مشاوران، سرکار خانم طاهره ابراهیمی مشاور شاغل در شهرستان زیرکوه موفق به کسب رتبه برتر کشور شدند.


وی با بیان این مطلب که طرح همیار مشاور در کلیه مدارس دوره اول و دوم متوسطه استان برگزار می‌شود، گفت: هم اکنون ۲۰۰ مشاور و هزار و ۶۷۴ دانش آموز همیار مشاور در مدارس استان در طرح همیار مشاور فعالیت می‌کنند.



مدیر کل آموزش و پرورش استان از این طرح به عنوان طرحی یاد کرد که دانش آموزان می‌توانند خود ناظر برخود باشند و در کاهش استرس ، کنترل خشم ، تاب آوری و مدیریت بحران به همدیگر کمک کنند ، افزود: همیار مشاور پل ارتباطی همسالان و مشاوراست و مشاور از دانش آموزان برای ارتباط موثر با یکدیگر و آگاه سازی و توانمندسازی ایشان توسط فردی ازجنس خودشان استفاده می‌کند.



به گفته واقعی ، ترویج فرهنگ مشاوره در بین دانش آموزان می‌تواند مهارت‌های زندگی اجتماعی را در سطح مدارس استان افزایش دهد.

نظر شما