شناسهٔ خبر: 48654015 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

المپیک ۲۰۲۰ توکیو| فتوحی: همچنان در شوک هستیم/ نمی‌توانیم به نبودن فخری فکر کنیم

عضو تیم سابر کشورمان در المپیک توکیو گفت که اعضای این تیم نگران جدایی پیمان فخری هستند و ابراز امیدواری کرد، در المپیک بعدی با او موفق به کسب مدال شوند.

صاحب‌خبر -

محمد فتوحی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، درباره عملکرد تیم سابر کشورمان در المپیک توکیو، اظهار داشت: ما پیش از المپیک می‌دانستیم در بخش انفرادی کار برای کسب مدال سخت است و از 36 نفر سابریست حاضر در المپیک 20 نفر شانس کسب مدال را دارند، ولی مردم چون عملکرد عابدینی در المپیک ریو را دیده بودند انتظار داشتند در انفرادی به مدال برسیم که کار سختی بود.

از نتایج انفرادی راضی بودیم
وی در ادامه افزود: قرعه مجتبی عابدینی و علی پاکدامن در بخش انفرادی سخت بود. در کل در هر طرف جدول که ژیلاگی سابریست مجارستان قرار داشت کار سخت بود که این دو نماینده ما نیز در همان سمت جدول قرار گرفتند. مجتبی عابدینی دو حریف را حذف کرد و دو مسابقه سخت داشت، در حالی که حریفش بازی‌های راحتی را انجام داده بود. در مجموع از نتایج بخش انفرادی راضی بودیم.

خودمان هم دوست داشتیم در دور اول با ایتالیا رو‌به‌رو شویم
سابریست کشورمان تأکید کرد: نگاه ما به کسب مدال در بخش تیمی بود. برای رسیدن به این جایگاه زحمت کشیده بودیم. وقتی هم به المپیک می‌رفتیم هیچ مسئله‌ای نبود و همگی به کسب مدال امیدوار بودیم. ما حتی خودمان هم دوست داشتیم در دور اول با ایتالیا رو‌به‌رو شویم. همه چیز خوب بود، ولی شاید جو‌ المپیک روی نتیجه و‌ عملکرد ما تأثیر گذاشت.

شمشیربازی - المپیک 2020 توکیو ,

هنوز در شوک شکست برابر ایتالیا هستیم
وی درباره دلایل شکست برابر ایتالیا یادآور شد: هنوز در شوک این اتفاق هستیم و نمی‌توانیم دلایل این اتفاق را آنالیز کنیم. با نتیجه‌ای نزدیک به ایتالیا باختیم و البته داوری هم روی نتیجه تأثیر داشت. دوست نداریم هر روز در مورد داوری حرف بزنیم، ولی فیلم‌ها موجود است و کارشناسان می‌توانند این موضوع را تأیید کنند.

از اینکه از ما انتظار مدال داشتند خوشحال بودیم
فتوحی در مورد افزایش توقعات از رشته شمشیربازی بعد از نتایج چند سال اخیر در مسابقات جهانی افزود: هم جامعه و‌ هم مردم انتظار مدال دارند. خود ما هم دو سه سال پیش اگر در رویدادی مثل المپیک ششم می‌شدیم، راضی بودیم، ولی الان این نتیجه را قبول نمی‌کنیم و این نشان می‌دهد که سابر پیشرفت کرده است. قبل از المپیک همه به ما می‌گفتند که توقع مدال از سابر باعث افزایش فشار روی تیم شما نیست، ولی ما از این توقعات خوشحال بودیم چون می‌دانستیم نشان‌دهنده رشد سابر ایران است.

بخشی از تلاش ما کسب مدال به خاطر ماندن فخری بود
نماینده سابر ایران در المپیک توکیو در پاسخ به این سؤال که «چه برنامه‌ای برای از سرگیری تمرینات و کسب آمادگی برای بازی‌های آسیایی و المپیک پاریس دارید؟»، گفت: از اینجا به بعد کار ما سخت است، چون هنوز در شوک هستیم و به تمرین فکر نکردیم. حتی نمی‌توانیم به نبودن پیمان فخری فکر کنیم. اگر او نباشد شرایط فرق می‌کند و این موضوع اصلاً قابل تصور نیست. امیدوارم فخری حفظ شود. بخشی از تلاش ما کسب مدال برای ماندن فخری بود و اگر او دیگر کنار ما نباشد خود را مقصر می‌دانیم.

شمشیربازی - المپیک 2020 توکیو ,

امیدوارم همراه فخری در المپیک بعدی به نتیجه و مدال برسیم
وی در پاسخ به این سؤال که آیا فخری با پیشنهادی رو‌به‌رو شده است و یا قصد جدایی از تیم ملی را دارد، گفت: امیدواریم تصمیم به رفتن نداشته باشد و حفظ شود. او در مصاحبه خود قبل از المپیک گفته بود بعد از المپیک در مورد پیشنهاداتم فکر می‌کنم و ما نگران هستیم. ما باید این مسیر را ادامه دهیم و بچه‌ها در شرایط سنی هستند که می‌توانند این راه را ادامه دهند و امیدوارم همراه فخری در المپیک بعدی به نتیجه و مدال برسیم.

خیلی رشته‌ها با هزینه‌های چند برابری ما به مدال نزدیک هم نشدند
فتوحی تأکید کرد: در خیلی از رشته‌ها چندین برابر هزینه شده است و‌ حتی نزدیک مدال هم نشدند. باید این تیم تأمین شود تا به نتیجه برسد. همین که مردم ما اتفاقات المپیک توکیو در مورد شمشیربازی را به خوبی درک کردند، به ما انرژی می‌دهد. در مسابقات بعدی امیدوارم ناکامی توکیو را با مدال جبران کنیم.

 

انتهای پیام/

نظر شما