شناسهٔ خبر: 48653975 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

یکه تازی سویه دلتا کرونا در منطقه آسیا-اقیانوسیه

تهران- ایرنا- افزایش شمار مبتلایان نوع جهش یافته ویروس کرونا در کشورهای منطقه آسیا-اقیانوسیه از جمله ژاپن، تایلند، مالزی و استرالیا سبب شده است دولتهای این کشورها تدابیر پیشگیرانه را تشدید کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از پایگاه خبری هندی «مینت»، اگرچه در حال حاضر شماری از کشورها موفق به مهار تقریبی این بیماری مهلک شده اند، اما این مساله شامل برخی از کشورهای آسیایی نمی‌شود و شمار مبتلایان روز به روز در این کشورها رو به افزایش گذاشته است.

یکه تازی سویه دلتا کرونا در منطقه آسیا-اقیانوسیه

کرونا در استرالیا

گزارشها حاکی است در منطقه اقیانوسیه از جمله استرالیا شمار مبتلایان نوع دلتای ویروس کرونا در حال افزایش است.

در حال حاضر دولت استرالیا با هدف مهار نوع دلتای ویروس کرونا به ارتش این کشور متوسل شده و صدها سرباز را در سیدنی برای کمک به برقراری قرنطینه مستقر کرده است.

برپایه گزارشهای خبری؛ روند قرنطینه تا اواخر ماه اوت سال جاری میلادی در سیدنی تداوم خواهد داشت.

در حال حاضر مردم در سیدنی اجازه دارند فقط برای انجام کارهای ضروری، خرید و دریافت خدمات درمانی منزل خود را ترک کنند.

در حال حاضر مردم استرالیا نیز از دولت خواسته‌اند تا روند واکسیناسیون را سرعت بخشد.

بر اساس آمارها، نرخ واکسیاسیون در سیدنی در میان کشورهای عضو سازمان همکاری و توسعه اقتصادی حدود ۱۷ درصد گزارش شده است که رقم اندکی در میان این کشورها به شمار می‌آید.

براساس جدیدترین آمارها، شمار مبتلایان جدید به نوع دلتا ویروس کرونا در سیدنی به ۲۸۰ تن رسیده است.

یکه تازی سویه دلتا کرونا در منطقه آسیا-اقیانوسیه

کرونا در ژاپن

در حالیکه در حال حاضر مسابقات المپیک در ژاپن در حال برگزاری است، شمار مبتلایان به کرونا در این کشور رکود زده است.

مجموع روزانه موارد ابتلا به کووید -۱۹ در ژاپن دیروز شنبه به ۱۲ هزار و ۳۴۲ نفر رسید که برای چهارمین روز متوالی یک رکورد محسوب می شود و نگرانی ها را در مورد افزایش شدید عفونت ها در حین برگزاری المپیک در پایتخت برانگیخته است.

از سوی دیگر نزدیک به نیمی از ظرفیت بیمارستان‌های توکیو پر شده است و برخی از بیمارستان‌ها دیگر امکان پذیرش بیمار جدید ندارند.

بیش از ۱۰ هزار نفر نیز در پایتخت ژاپن به دلیل ابتلا به «کووید ۱۹» یا تماس با یک فرد مبتلا، در منازل یا هتل‌ها قرنطینه شده‌اند.

تنها در روز شنبه چهار هزار و ۵۸ مورد مبتلا به کرونا در توکیو ثبت شد که طی سه روز گذشته روزانه بیش از سه هزار مورد جدید را تایید کرده بود.

آمارها حاکی است شمار مبتلایان در ۱۰ استان ژاپن از جمله کاناگاوا، سایتاما و چیبا در نزدیکی پایتخت با افزایش شدیدی روبرو شده است.

در توکیو در مجموع ۴۴ هزار و ۳۴ مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا در ماه جولای ثبت شده است.

شمار بیماران مبتلا به کووید -۱۹ در توکیو که در قرنطینه خانگی هستند هم به ۱۰ هزار و ۳۹۲ نفر رسیده که برای اولین بار از ۱۰ هزار نفر فراتر رفته است.

دولت نخست وزیر «یوشی هیده سوگا» تصمیم گرفته است که از امروز دوشنبه ۱۱ مرداد تا ۳۱ اوت، سه استان در نزدیکی توکیو و اوساکا را به مناطق تحت شرایط اضطراری فعلی کووید ۱۹ که پایتخت و اوکیناوا را پوشش می دهد، اضافه کند.

گفتنی است شماری از مردم ژاپن برگزاری مسابقات المپیک را دلیل افزایش شمار مبتلایان به کرونا در این کشور به شمار می آوردند.

براساس آمار و ارقام دو نظرسنجی انجام شده توسط خبرگزاری «کیودو » و شبکه تلویزیونی توکیو دست کم ۸۰ درصد شهروندان ژاپنی از میزبانی از بازی‌ها در شرایط کرونا انتقاد کرده بودند.

بر اساس اعلام مقامات المپیک، روز یکشنبه ۱۰ مرداد ماه دست کم ۲۱ مورد جدید ابتلا در میان ورزشکاران حاضر در مسابقات المپیک گزارش شده است.

با احتساب این مورد، شمار مبتلایان ورزشکاران المپیک در توکیو در ماه ژوئیه به ۲۴۱ مورد رسیده است.

یکه تازی سویه دلتا کرونا در منطقه آسیا-اقیانوسیه

کرونا در مالزی

مالزی همچنان به مرکز شیوع بیماری کرونا در  آسیا تبدیل شده است و هر روز به شمار مبتلایان این بیماری مهلک در این کشور افزوده می‌شود.

بر اساس جدیدترین آمارهای منتشر شده از سوی سازمان بهداشت جهانی، شمار مبتلایان به بیماری کرونا در مالزی به بیش از یک میلیون تن رسیده است.

در تاریخ ۹ مرداد دست کم ۱۷ هزار و ۷۸۶ مورد جدید ابتلا به کرونا در مالزی گزارش شده است .

در حال حاضر بیش از ۸ هزار و ۲۰۰ تن در این کشور به سبب شیوع بیماری کرونا جان خود را از دست داده اند.

پایگاه خبری «یورو آسیا» نیز در گزارشی به کمبود تجهیزات بیمارستانی جهت درمان مبتلایان به کرونا و فشار فزاینده بر کادر درمان در مالزی اشاره کرده است.

گفتنی است تراکم بالای جمعیتی در مالزی، این کشور را مستعد ابتلا به بیماری‌های همه گیر کرده  است.

در حال حاضر در ازای هر هزار تن در مالزی فقط ۱.۶ تخت بیمارستانی و همچنین در ازای هر ۱۰۰ هزار تن فقط ۳.۳ تخت در مراکز آی سی یو وجود دارد.

یکه تازی سویه دلتا کرونا در منطقه آسیا-اقیانوسیه

کرونا در تایلند

در تایلند نیز روند ابتلا به کرونا صعودی شده است و روز به روز به شمار مبتلایان و قربانیان این بیماری افزوده می‌شود.

روز یکشنبه ۱۰ مرداد، رکود ابتلا به کرونا در تایلند شکسته شد و دست کم ۱۸ هزار و ۹۱۲ مورد جدید ابتلا به کرونا در این کشور گزارش شده است.

با احتساب موارد جدید ابتلا، شمار کل مبتلایان در تایلند به ۵۹۷ هزار و ۲۸۷ تن رسیده است.

در حال حاضر بیش از ۴ هزار و ۸۵۷ تن در این کشور به سبب شیوع بیماری کرونا جان خود را از دست داده است.

به باور مقامات تایلند سویه دلتای کرونا  بیش از ۶۰ درصد از موارد ابتلا به این بیماری را به خود اختصاص می‌دهد. گفتنی است دست کم ۸۰ درصد از مبتلایان نوع دلتای کرونا در بانکوک گزارش شده است.

به نوشته روزنامه بانکوک، شماری از منتقدان دلیل افزایش شمار مبتلایان به ویروس کرونا را اقدامات ناکافی دولت، از جمله روند کند تهیه واکسن می‌دانند.

آنها اعتقاد دارند که تأخیر دولت در تهیه واکسن اوضاع را وخیم‌تر کرده و سبب انتقادها از هر طرف شده و این در حالی است که محدودیت‌های بیش از پیش شدیدتر اقتصاد تایلند را هم فلج کرده است.

رویترز نیز از بانکوک گزارش داده است که بر اساس اعلام رئیس بانک مرکزی تایلند، نوع دلتای کرونا این کشور را بسیار بیشتر از حد انتظار و پیش بینی‌های قبلی با افت اقتصادی مواجه می‌کند و تبعات سوء آن تا چند سال آینده ادامه خواهد یافت.

پیشتر افزایش شمار مبتلایان به نوع دلتای ویروس کرونا در این کشور جنوب شرق آسیا مقامات پایتخت این کشور را به توقف پروازهای ورودی و خروجی تا ۲۱ ژوئیه (۳۰ تیر) مجبور کرده بود.

برچسب‌ها:

نظر شما