شناسهٔ خبر: 48653939 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

رعایت پروتکل‌های بهداشتی در نهاوند کاهش یافته است

رئیس مرکز بهداشت شهرستان نهاوند گفت: با وجود فراگیری موج پنجم کرونا رعایت پروتکل‌های بهداشتی در نهاوند کاهش یافته است.

صاحب‌خبر -

علی‌احسان خویشوند در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: متأسفانه با وجود فراگیری موج پنجم کرونا در نهاوند میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک کاهش یافته است.

وی افزود: با توجه به گسترش سریع ویروس و تکمیل تخت‌های بیمارستانی بهترین راهکار پیشگیری استفاده از ماسک، رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، دوری از تجمع و دورهمی‌های خانوادگی و شست‌وشوی مرتب دست‌هاست که متأسفانه با بررسی صورت گرفته توسط کارشناسان میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی به شدت ضعیف شده است.

خویشوند تصریح کرد: البته ما کار نظارت بر اماکن و وسایل نقلیه عمومی را تشدید کرده‌ایم اما در صورت همکاری نکردن مردم، یقیناً با توجه به سرعت شیوع بالای کرونای دلتا در آینده شاهد افزایش چشمگیر کرونا در سطح شهرستان خواهیم بود.

وی با تأکید بر لزوم استفاده همه شهروندان از ماسک، بیان کرد: اگرچه واکسن می‌تواند سرعت شیوع کرونا را کُند کند اما تزریق آن ایمنی کافی به فرد نمی‌دهد بنابراین رعایت پروتکل‌های بهداشتی همچنان باید مدنظر باشد.

رئیس مرکز بهداشت نهاوند در ادامه با با بیان این‌که تاکنون ۱۶ هزار نفر در نهاوند واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند، گفت: از ابتدای شروع اجرای طرح واکسیناسیون عمومی برای گروه‌های مختلف سنی بالای ۶۰ سال و دیگر افراد مشمول طرح مانند کادر درمان، جانبازان و گروه‌های آسیب‌پذیر، تاکنون نزدیک به ۱۶ هزار نفر در این شهرستان مرحله اول و دوم واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

خویشوند درباره اجرای طرح واکسیناسیون عمومی برای جامعه هدف در شهرستان، ادامه داد: با توجه به این‌که در واکسیناسیون عمومی باید گروه‌های سنی بالای ۱۸ سال زیر پوشش قرار گیرند بنابراین جمعیت مورد نظر در این شهرستان ۱۳۵ هزار نفر است که باید برای آنان واکسن تزریق شود.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به سهمیه در نظر گرفته شده برای این شهرستان روزانه ۲۵۰ تا ۳۰۰ دز واکسن برای افراد واجد شرایط تزریق شده که به طور مدام به جز در زمان‌هایی که واکسن به طور سراسری وجود نداشته برای مراجعین تزریق شده است.

رئیس مرکز بهداشت نهاوند، اظهارکرد: برای شروع کار واکسیناسیون در مجموع ۱۰ مرکز در سطح شهرستان تشکیل شد که چهار مرکز آن در سطح شهر و شش مرکز در مراکز بخش‌ها و روستاهای بزرگ استقرار یافته است.

خویشوند اضافه کرد: با توجه به لزوم تسریع در کار واکسیناسیون جمعیت هدف، ما تقاضای راه‌اندازی دو مرکز دیگر در آموزشکده فنی حاج حشمت شهبازی و یکی از دبیرستان‌های وابسته به آموزش و پرورش را به استان داده‌ایم که در صورت موافقت ما از آمادگی لازم برای تزریق روزانه ۱۵۰۰ دُز واکسن کرونا برخوردار هستیم.

انتهای پیام

نظر شما