شناسهٔ خبر: 48653932 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

گفت‌وگو|

ضرورت حمایت دولت از صنایع/ بر افزایش قیمت‌ها نظارتی وجود ندارد

رئیس فراکسیون حمایت از صنعت و صنعت گران مجلس شورای اسلامی گفت: دولت باید در ماه‌های پیش رو با کاهش قیمت برق، امهال در بازپرداخت وام‌ها، مسائل بیمه و... از صنایع حمایت کند تا آن‌ها بتوانند به حیات خود ادامه دهند.

صاحب‌خبر -

سید جواد حسینی کیا در گفت‌وگو با میزان، در خصوص ارتباط قطع برق و مشکلات به وجود آمده برای صنایع گفت: با قطع برق در کشور حدود ۴۰  هزار مگاوات برق صنایع تأمین نشد، که از این بابت به صنایع خسارت کلی وارد شد؛ که به صنایع بزرگ مانند سیمان و فولاد بین ۷۰ تا ۹۰ در صد خسارت وارد شد.

وی افزود: به صنایع کوچک هم تقریباً به همین میزان خسارت واردشده است،  قطع مکرر برق به خط تولید صنایع لطمات جدی وارد کرده است، که دولت باید در ماه‌های پیش رو با کاهش قیمت برق، امهال در بازپرداخت وام‌ها، مسائل بیمه و... از صنایع حمایت کند تا آن‌ها بتوانند به حیات خود ادامه دهند.


حسینی کیا در خصوص ارتباط قطع برق صنایع با افزایش قیمت کالاها در بازار گفت: تولیدات صنایع تقریباً تا ۳ / ۲ کاهش پیداکرده است و این کاهش تولید با توجه به اینکه در بازار باید توازن بین عرضه و تقاضا باشد باعث افزایش قیمت کالاها می‌شود، که با توجه به این‌که متأسفانه نظارتی هم برای افزایش قیمت‌ها در بازار وجود ندارد ممکن است این افزایش تا ۲ الی ۳ برابر هم باشد.

رئیس فراکسیون حمایت از صنعت و صنعت گران مجلس شورای اسلامی در خصوص برنامه‌های حمایتی مجلس شورای اسلامی از صنایع اظهار کرد: ما در مجلس هفته گذشته با وزیر صنعت و معادن و وزیر نیرو در اتاق صنایع جلسه‌ای داشتیم که درنتیجه قرار شد دیگر قطعی برق نداشته باشیم و از سوی دیگر از وزارت صنعت خواستیم که صنایع را حمایت کند.

انتهای پیام/

نظر شما