شناسهٔ خبر: 48653921 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

برگزار مراسم دهه محرم در فضای باز در قروه/فعالیت ۱۵۰ روحانی در برگزاری مراسم دهه محرم

رئیس اداره تبلیغات اسلامی قروه از برگزاری مراسم دهه محرم ۱۵۰ هیات مذهبی این شهرستان در فضای باز خبر داد.

صاحب‌خبر -

حجت‌الاسلام عباس عبدی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قروه اظهار داشت: با توجه به شیوع ویروس کرونا مراسم دهه محرم امسال با حضور 170 هیات مذهبی در فضاهای باز و با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی برگزار خواهد شد.

 وی در ادامه افزود: با توجه به دستورات ستاد مبارزه با کرونا در قروه و استقبال مردم ولایتمدار این شهرستان انتظار می‌رود امسال مراسم دهه محرم و عزاداری روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی با شکوه خاصی برگزار شود چرا که مردم این خطه از استان کردستان مانند سایر شهرهای کردستان ارادت خاصی به ائمه و اهل بیت دارند.

وی با اشاره به برگزاری مراسم خاص ویژه دهه محرم در قروه اظهار داشت: اماکن مذهبی و خاص شهر و روستاهای قروه برای برگزاری مراسم دهه مبارک شناسایی و در نظر گرفته شده است که ۱۷۰ روحانی و مداح در دهه محرم به سخنرانی، مدیحه‌سرایی و مرثیه‌سرایی می پردازند.

عبدی افزود: مهمترین مراسم دهه محرم که هر ساله با شکوه خاصی در شهر و روستاهای قروه برگزار می‌شود، شامل آیین تشت‌گذاری در سریش آباد، مراسم شیرخوارگان، سینه‌زنی و زنجیرزنی در دسته‌جات عزاداری و...است که با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی مبارزه با ویروس کرونا برگزار می‌شود.

انتهای پیام ۲۳۳۰/۸۶

نظر شما