شناسهٔ خبر: 48653843 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

کسر و قطع سهمیه آرد ۲۴ نانوایی متخلف

خبرگزاری صداوسیما

کسر و قطع سهمیه آرد ۲۴ نانوایی متخلف در چهارمحال و بختیاری اعمال شد.

صاحب‌خبر -

کسر و قطع سهمیه آرد ۲۴ نانوایی متخلفبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز چهارمحال و بختیاری، معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان استان گفت: در بازرسی‌های انجام شده در خصوص کیفیت نان طبخ شده در واحد‌های نانوایی استان ۲۴ واحد متخلف در این خصوص شناسایی که منجر به کسر و قطع دائم سهمیه آرد این واحد‌ها شد.


قائد امینی با اشاره به مصوبات کارگروه ارد و نان افزود: مقرر شد تا بازرسی بر کیفیت نان طبخ شده در استان همچنان ادامه داشته باشد و چنانچه بر اساس گزارش بازرسان واحد‌های صنفی در این خصوص تخلف داشته باشند، سهمیه آرد آن‌ها کسر و چنانچه این روند از سوی واحد‌های متخلف ادامه پیدا کند سهمیه آرد آن‌ها به صورت دائم قطع و حتی پروانه کسب آن‌ها هم باطل شود.

وی گفت: امسال۲۴ واحد متخلف در خصوص کیفیت نان پخته شده در این اصناف شناسایی شد که علاوه‌بر تشکیل پرونده تعزیری، ۲۲ واحد با کسر سهمیه و ۲ واحد با قطع دائمی سهمیه جریمه شدند.

قائدامینی با اشاره به فعالیت هزار واحد صنفی نانوایی در استان، افزود: ۳۴ بازرس سازمان صمت استان به همراه بازرسانی از قرارگاه ۱۷ ربیع بر روند فعالیت این واحد‌ها نظارت دارند.

معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری گفت: امسال بیش از پنج هزار بازرسی از نانوایی‌های استان انجام شده است که منجر به تشکیل ۲۰۰ پرونده تخلف شده که تعطیلی خودسرانه و رعایت نکردن دستورالعمل‌های بهداشتی بیشترین این تخلفات را شامل شده است.

قائدامینی همچنین به تصمیم شورای آرد و نان استان در خصوص افزایش قیمت نان اشاره کرد و گفت: در حال حاضر هیچ تصمیمی مبنی بر افزایش قیمت نان در استان گرفته نشده است، اما قرار است که به صورت ملی تصمیمی در این خصوص گرفته شود که در صورت نهایی شدن به اطلاع مردم استان رسانده می‌شود.

سرانه مصرف آرد در استان به ازای هر فرد هشت کیلوگرم در ماه اعلام شده است.

نظر شما