شناسهٔ خبر: 48653840 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

شناسایی سه هزار تغییر کاربری اراضی توسط سامانه ماهواره‌ای در البرز

مشاور رئیس سازمان جهاد کشاورزی البرز گفت: سه هزار و ۷۵ مورد تغییر کاربری اراضی کشاورزی البرز از ابتدای سال تا کنون با استفاده از پایش هوشمند اراضی کشاورزی البرز شناسایی شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، محمد انصاری، مشاور رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان البرزبا اشاره به این که سامانه پایش هوشمند اراضی کشاورزی البرز از ابتدای سال تا کنون با هدف پیشگیری از تغییر کاربری‌های غیر مجاز اراضی زراعی وباغی در البرز رونمایی شده است، گفت: سه هزار و ۷۵ مورد تغییر کاربری اراضی کشاورزی البرز با استفاده از پایش هوشمند اراضی کشاورزی البرز شناسایی شده است.

مشاور رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان البرز افزود: این سامانه با استفاده از ترکیب چهار مدل هوش مصنوعی و با دقت بالا، تغییر کاربری در هر نقطه از استان را در اپلیکیشن مربوطه نشان می‌دهد که از سه هزار و ۷۵ مورد اعلام شده توسط این سامانه، تاکنون یک هزار و ۲۵۹ نقطه توسط کارشناسان امور اراضی بازدید شده است.

انصاری گفت: از تعداد بازدید‌های انجام شده، ۹۷ درصد موارد تغییرات کاربری اعلام شده، صحیح بوده است که این امر دقت بالای سامانه را نشان می‌دهد.

او با بیان این که پیش از این بیشتر موارد شناسایی شده توسط سامانه مردمی ۱۳۱ به جهاد کشاورزی اعلام می‌شد، افزود: در کل سال شاید حدود ۸۰۰ مورد تغییرکاربری به این سامانه مردمی اعلام می‌شد، ولی با راه اندازی پایش هوشمند از ابتدای سال جاری شاهد رشد چند برابری شناسایی‌ها بوده ایم.

مشاور رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان البرز پایش‌های انجام شده را پیش از این توسط نیرو‌های گشت یگان به صورت رندومی در مناطق مختلف دانست و گفت: در حال حاضر نیرو‌های گشت به نقاطی که از طریق سامانه پایش هوشمند مشخص می‌شود، مراجعه می‌کنند.

او گفت: با راه اندازی سامانه پایش هوشمند وافزایش نقاط شناسایی شده، کار جهاد کشاورزی بیشتر شده به طوری که نیرو‌های گشت لحظه‌ای فراغت و استراحت ندارند.

انتهای پیام/ ر.ن

برچسب‌ها:

نظر شما