شناسهٔ خبر: 48653823 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

مدیر کل هشدار سریع سازمان هواشناسی مطرح کرد:

احتمال وقوع سیلاب در برخی استان‌های کشور/بارش‌ها در استان تهران در حد معمول است

زهرا سلیمانی

صادق ضیائیان گفت: باید تمهیدات لازم از سوی مسئولان اندیشیده شود، چون در استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل و مازندران احتمال بروز سیلاب وجود دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش برنا؛ طی روزهای آینده توده بارشی در کشور وارد می شود البته در برخی از مناطق کشور احتمال بارش‌های فراوان  و وقوع سیل وجود دارد. بر اساس بررسی‌های انجام شده در مناطقی همچون آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل و مازندان به دلیل احتمال طغیان سیلاب باید افراد از تجمع  و حضور در محل ممانعت کنند همچنین لازم است تا نکات ایمنی را در این ایام مورد توجه قرار داد.      

احتمال بارش در برخی استان های کشور                 

صادق ضیاییان، مدیر کل هشدار سریع سازمان هواشناسی درباره آخرین وضعیت جوی به خبرنگار برنا گفت: طی روزهای آینده در نوار شمالی کشور و در برخی از استان‌های جنوبی بارندگی پیش بینی می‌شود.

او افزود: بارش در استان‌هایی همچون آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، زنجان، شمال قزوین، ارتفاعات استان‌های تهران و البرز، گیلان، مازندران و ارتفاعات استان سمنان پیش بینی شده است.

ضیاییان ادامه داد: احتمال بارش در جنوب استان سیستان و بلوچستان، شمال استان هرمزگان، جنوب کرمان و استان فارس طی  روزهای آینده وجود دارد.

او با بیان اینکه  بر اساس بررسی های انجام شده در برخی از نقاط بارش‌های شدید اتفاق می‌افتد، تاکید کرد:  خسارت‌های احتمالی برای بخش‌های شمال آذربایجان غربی، بخش‌هایی از آذربایجان شرقی، بخش‌هایی از استان اردبیل، ارتفاعات استان مازندران پیش بینی می شود.

احتمال وقوع خسارت در مناطق هشدار نارنجی

مدیر کل هشدار سریع سازمان هواشناسی با بیان اینکه این بارش‌ها هشدار نارنجی را در مناطق به دنبال داشته است، گفت: هشدار نارنجی به این معنا است که احتمال بروز خسارت وجود داشته و روان آب‌ها جاری شده  و امکان بروز و طغیان آب رودخانه‌های فصلی وجود دارد.

ضیاییان ادامه داد: باید توجه داشت که بروز سیلاب نقطه‌ای و محدود است. افراد از حضور در مسیل رودها خودداری کنند تا بتوان از بروز خسارت‌های احتمالی جلوگیری کرد.

مدیرکل هشدار سریع سازمان هواشناسی افزود: باید تمهیدات لازم از سوی مسئولان اندیشیده شود، چون در استان‌های نام برده به ویژه آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل و مازندران احتمال بروز سیلاب وجود داشته و باید تمهیدات مورد توجه قرار بگیرد.

ضیاییان درباره وضعیت جوی استان تهران تاکید کرد: بارش‌ها در استان تهران در حد معمول است و در ارتفاعات استان تهران و دماوند بارش خواهیم داشت.

بیشتر بخوانید:

  • سیلاب‌های محلی در راه است/ مردم در مسیل سیلاب قرار نگیرند
  • تمامی کشور تحت اجرای طرح‌های آبخیزداری و آبخوانداری قرار بگیرد/ آمادگی مهار سیلاب در 8 استان

نظر شما