شناسهٔ خبر: 48653693 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

در پی افزایش اقدامات تروریستی در عراق

خنثی سازی سلسله طرح های خرابکارانه در عراق

مقامات امینی عراق از ناکامی اهداف خرابکارانه تروریست ها در مناطق مختلف از جمله فرودگاه بین المللی بغداد خبر دادند.

صاحب‌خبر -

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره،  مقامات عراقی از خنثی کردن سه تلاش برای حمله به فرودگاه بین المللی بغداد خبردادند.
مقامات عراقی اعلام کردند سه حمله برای هدف قراردادن فرودگاه بین المللی بغداد را خنثی کرده و ناکام گذاشته اند. در همین ارتباط فرماندهی عملیات بغداد اعلام کرد به منظور جلوگیری از حملات برخی گروه‌ها به منطقه الخضراء، هیأت‌های دیپلماتیک و فرودگاه بین المللی بغداد، اقدامات و تدابیر گوناگونی اتخاذ کرده است. فرماندهی عملیات بغداد این گروه‌ها را خارج از چارچوب قانون توصیف کرد.
سرلشکر احمد سلیم، فرمانده عملیات بغداد گفت: فرماندهی عملیات بغداد از طریق بخش‌های وابسته به خود تدابیری را برای ممانعت از هدف گیری منطقه الخضرا یا سبز و هیئت‌های دیپلماتیک و فرودگاه بغداد در نظر گرفت.
گفتنی است نیرو‌های امنیتی عراق وابسته به فرماندهی عملیات بغداد دو هفته پیش نیز توانستند ۱۰ موشک از نوع گراد و قبل از آن هشت موشک از نوع کاتیوشا را کشف و تحت کنترل بگیرند که برای هدف‌گیری فرودگاه بین‌المللی بغداد آماده سازی شده بود.
در همین حال به گزارش پایگاه خبری الاعلام المقاوم، نیرو‌های امنیتی عراق تلاش برای منفجر کردن دو دکل برق در استان الانبار را خنثی کردند.
از سوی دیگر به گزارش پایگاه خبری صابرین نیوز، نیرو‌های تیپ ۴۲ سازمان بسیج مردمی عراق (الحشد الشعبی) تلاش تروریست‌های داعش را برای نفوذ به منطقه سید غریب در استان صلاح الدین خنثی کردند.

نظر شما