شناسهٔ خبر: 48653680 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

شمار فوتی‌های کرونا در هرمزگان از مرز ۱۷۰۰ نفر گذشت

بندرعباس- ایرنا- سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: با فوت هشت مبتلای دیگر به کرونا در شبانه روز گذشته، شمار فوتی های این ویروس در استان به یک هزار و ۷۰۷ نفر رسید.

صاحب‌خبر -

دکتر فاطمه نوروزیان یکشنبه شب با اعلام این خبر به خبرنگاران اظهار داشت: فوتی های شبانه روز گذشته شامل پنج مرد و سه زن در رده سنی ۳۸ تا ۹۰ سال بودند.

وی با بیان اینکه وضعیت تمام شهرهای هرمزگان از نظر شیوع ویروس کرونا قرمز است، خاطرنشان کرد: هر روز شاهد افزایش شمار فوتی ها و بستری ها در مراکز درمانی استان هستیم و در شبانه روز گذشته با بستری شدن ۲۹۵ نفر دیگر شمار کل بستری‌های کرونا در هرمزگان به هزار و ۱۱۳ نفر رسید.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان وضعیت استان را بسیار بحرانی توصیف کرد و گفت: هم اکنون از مجموع بستری های کرونا ، ۱۲۸ نفر در بخش مراقبت های ویژه (آی سی یو) تحت نظر هستند که حال ۲۳ نفر از آنها وخیم گزارش شده است.

نوروزیان با انتقاد از کسانی که با وجود شرایط بحرانی جامعه، همچنان نسبت به رعایت پروتکلهای بهداشتی بی توجه هستند، افزود: در صورت تداوم این وضعیت، باید منتظر وخیم تر شدن بیشتر شرایط باشیم که در این صورت در امان ماندن از ابتلا به کرونا ، بسیار سخت خواهد بود.

وی ، واکسیناسیون و رعایت هر چه جدی تر پروتکلهای بهداشتی را تنها راهکار مصون ماندن از ابتلا به کرونا عنوان کرد و گفت: تاکنون ۲۸۷ هزار و ۹۶۶ دُز واکسن کرونا در هرمزگان تزریق شده و به طور میانگین روزانه بیش از ۱۰ هزار نفر در استان برابر ویروس کووید ۱۹ واکسینه می شوند.

نظر شما